معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: تلاش ما این است که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار کار کشور و مشاغل آینده توسعه و گسترش یابد.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰ 13 March 2024

  به گزارش تابناک ایلام؛ مجتبی نوروزی  در آیین تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید این سازمان در استان ایلام، بیان کرد: امروز در دنیا مسأله مهم کشورها مسأله گفتمان‌های آموزش محور بوده و در این راستا باید مسأله مهارت در صدر مسائل دیگر قرار گیرد.

وی افزود : سرانه هر دانشجوی لیسانس برای یکسال یک میلیارد ریال است و دانشجویی که چهار سال در دانشگاه درس می‌خواند چهار میلیارد ریال منابع کشور برای او صرف می شود، از سوی دیگر با فارغ التحصیلانی مواجه می‌شویم که با انتظارات فزاینده با تحصیلات وارد جامعه می شوند.

نوروزی ادامه داد :  در نظام حکمرانی کنونی، مهارت جزو اولویت‌ها نیست، در نظام حکمرانی آموزش‌های غیررسمی و مهارتی از جمله سازمان آموزش فنی و حرفه ای در اولویت نیست، در نظام خانواده نیز نظام مهارت اولویت ندارد چرا که کنکور و آزمون‌های سراسری در اولویت است.

وی خاطرنشان کرد : سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی اصلی ارائه آموزش‌های غیررسمی و مهارتی در کشور است که ما می‌توانیم با پتانسیل بالای آموزشگاه‌های آزاد و هم‌افزایی بیش از پیش به سرانجام مطلوب دست یابیم.

 معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: حضور رییس سازمان فنی و حرفه ای تاکنون منشأ تحول زیادی در این سازمان بوده است، با راهبری ایشان توانستیم اساسنامه سازمان را تدوین کنیم، با تلاش‌ها و تدابیر انجام شده در حوزه گفتمان سازی در سال آینده اقدامات خاصی رخ خواهد داد./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار