ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه از رشد ۳۳۹ درصدی وزن و افزایش ۲۵۳ درصدی ارزش کالاهای ترانزیتی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه در ۱۱ ماهه سپری شده از سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶ 13 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، علی‌اصغر عباس‌زاده، روز چهارشنبه وزن کالاهای ترانزیتی از مبدا گمرکات این استان در ۱۱ ماهه سال جاری را سه میلیون و ۵۶۲ هزار و ۷۳۰ تن به ارزش یک میلیارد و ۴۷۱ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۸۶۱ دلار عنوان کرد.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه تصریح کرد: گمرک پرویزخان با یک میلیارد و ۴۴۴ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۱۸۶ دلار به وزن سه میلیون و ۵۱۸ هزار و ۴۶۰ تن، از مجموع کالای ترانزیتی مبدا گمرکات استان کرمانشاه، سهم ۹۸ درصدی ارزش و سهم ۹۹ درصدی وزن را از آن خود کرد.

وی افزود: این میزان کالای ترانزیتی از مبدا گمرک پرویزخان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث وزن ۳۴۱ درصد رشد و از لحاظ ارزش ۲۸۳ درصد افزایش داشته است.

عباس‌زاده سهم گمرک خسروی از مجموع کالای ترانزیتی مبدا گمرکات استان را از لحاظ ارزش ۲ درصد و از حیث وزن یک درصد عنوان کرد و مقدار آن را ۲۷ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۶۷۵ دلار به وزن ۴۴ هزارو ۲۷۰ تن بیان کرد.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه، عمده کالاهای ترانزیتی خارجی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه را مازوت، نفتا، روغن صنعتی، بیتومین و عمده کالای ترانزیت داخلی از مبدا این گمرکات را ضایعات کارتن عنوان کرد.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد و مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار