مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به رشد ۱۲ درصدی انواع صادرات از مرز خسروی از صادرات بیش از ۸۱۵ میلیون دلاری کالای اظهاری و عبوری از مرز خسروی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ 12 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، علی اصغر عباس زاده با اشاره به میزان صادرات کالا از ابتدای سال تاکنون، اظهار کرد: در یازده ماهه سال جاری ۵۵۹ میلیون دلار کالای صادراتی به وزن یک میلیون و ۹۵ هزار تن در گمرک خسروی اظهار و تشریفات گمرکی آن توسط کارکنان این گمرک در کوتاه‌ترین زمان به انجام رسیده است.

وی افزود: مجموع میزان کالای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشد ۹۴ درصدی و از حیث وزن ۵۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه به عمده کالاهای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی اشاره و تصریح کرد: کلینکر سیمان، سنگ آهن، میوه و تره بار، کولر آبی، میلگرد آجدار، شمش و ورق فولادی، انواع کاشی و … از جمله کالاهای صادراتی از طریق این گمرک در استان کرمانشاه بوده است.

عباس زاده خاطر نشان کرد: میزان صادرات کالاهای دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک خسروی به کشور عراق ارسال شده ۲۵۶ میلیون دلار کالا به وزن ۵۹۰ هزار تن برآورده شده است.

وی همچنین به میزان کالای صادراتی دیگر گمرکات کشور در یازده ماهه سال جاری از طریق گمرک خسروی به مقصد عراق تاکید و عنوان کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۴۲ درصد و از حیث وزن ۴۸ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی عبوری از این گمرک شامل کاشی و سرامیک، سیمان سفید، تخم مرغ، کیک و بیسکویت، شیشه جام و.. بوده است.

عباس زاده به مجموع حجم کالاهای صادراتی اظهاری و عبوری از طریق گمرک خسروی در یازده ماهه سال جاری، اشاره و عنوان کرد: ۸۱۵ میلیون دلار به وزن یک میلیون و ۶۸۵ هزار مجموع کالاهای صادراتی و اظهار این مرز بوده که این میزان کالای صادر شده به عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش رشد ۱۲ درصدی و از لحاظ وزن کاهش ۸ درصدی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار