سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام گفت : از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۱۴ هزار و ۶۱۸ مورد بازرسی از مراکز عرضه و واحدهای تولیدی استان انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۵۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳ 12 March 2024

  به گزارش تابناک ایلام؛ یادگار محمدی بیان داشت : یک هزار و ۷۶۴ فقره نمونه برداری از مراکز تولید و عرضه کالا در همین مدت در استان انجام شده است

وی افزود : از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۳۷۲ هزار و ۶۲۶ تن کالای استاندارد از مرز مهران صادر شده است، گفت: صادرات کالای استاندارد از مرز مهران در یکسال اخیر ۲۳۵ هزار و ۸۰ تن بوده است.

محمدی ادامه داد : در این مدت ۱۶۶ مورد صدور گواهی تاییدیه تجهیزات بازی، ۱۵۰۳ مورد آزمون نمونه تولید و آزمون طرح طه،۴۶۲ مورد تأییدیه آسانسور،۶۲۹ مورد بازرسی فنی آسانسور و ۲۶ مورد بازرسی از صنایع انرژی بر انجام شده است.

وی تاکید کرد : بر اساس ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ما موظف هستیم که نسبت به ارزیابی انطباق کالاهای ساخت داخل وارداتی و نیز خدماتی که از لحاظ ایمنی بهداشت و سلامت عمومی که حائز اهمیت هستند با همکاری نهادهای ارزیابی انطباق تأیید صلاحیت شده اقدام و نتایج حاصله را جهت اطلاع عموم و مراجع ذیصلاح اعلام شود.

وی یادآور شد : لازم است که از ورود بلوک های سقفی پلی استایرن غیر استاندارد سبک و آتش‌گیر به استان جلوگیری شود./ع

 

بیشتر بخوانید : 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار