بازار وکیل شیراز با هدف مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی به سیستم اطفا حریق پایه آبی مجهز شد.
کد خبر: ۱۱۵۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹ 10 March 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر عامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: بازار وکیل جنوبی، بازاروکیل شمالی و بازار نو در مجموع ۱۳ هزار و ۴۶۰ متر مربع و تعداد ۲۷۶ حجره را این سیستم پوشش داده است.
هادی عیدی پور در خصوص مشخصات فنی طرح اطفا حریق بازار وکیل شیراز اظهار کرد: متراژ لوله کشی انجام شده در این پروژه، ۸۳۶ متر با قطر ۴ اینچ از نوع فولادی سیاه و با روکش رنگ و دولایه نوار چسب، پمپ آتش نشانی ۶ دستگاه از نوع الکتروپمپ با قدرت حداقل و ۵ و ۷ دهم اسب بخار، حجم مخزن پشتیبانی ۱۲ هزار لیتر با قابلیت اتصال و شارژ مداوم و جعبه‌های فایرباکس آتش نشانی ۲۶ دستگاه با همه قطعات (شیلنگ و نازل) است.
عیدی پور ادامه داد: با اجرای این طرح ، سیستم اطفای حریق پایه آبی نصب، کپسول‌های خاموش کننده شارژ و به کسبه بازار آموزش‌های ایمنی و آتش نشانی داده شده است.
عیدی پور به اهداف راه اندازی سیستم اطفا حریق پایه آبی بازار وکیل هم اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح، افزایش ضریب ایمنی کنترل آتش سوزی بازار وکیل به عنوان میراث ملی، کاهش زمان اطفای حریق در بازار وکیل، کاهش خسارت مالی و جانی ناشی از آتش سوزی در مجموعه، افزایش سرعت عمل در مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی، ایجاد زیر ساخت برای استفاده از ظرفیت کسبه در خاموش کردن آتش سوزی‌های اولیه در بازاراست.
مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان این که آتش سوزی یکی از بزرگترین تهدید‌ها برای بازار‌های تاریخی به شمار می‌رود، افزود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در تلاش است با استفاده از راهبرد‌های همه جانبه ایمنی در برابر حوادث، خطر آتش سوزی را در بافت‌های تاریخی به کمترین میزان خود کاهش دهد.

بنای بازار وکیل از سال ۱۱۳۷ خورشیدی آغاز شد و تا سال ۱۱۵۶ توسعه و تکمیل آن به طول انجامید. این بازار ۲۶۵ سال دمت دارد و ۱۷ تیر ۱۳۵۱ به شماره ۹۲۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار