استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری دومین کنگره ۲۰۰۰ شهید استان گفت: پروژه‌های عمرانی و زیرساختی دستگاه‌های اجرایی استان برای سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ به نام و یاد شهدا مزین شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸ 09 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت روز شنبه، ۱۹ اسفند در نشست ستاد اجرایی کنگره ۲۰۰۰ شهید استان افزود: انتظار می‌رود کمیته‌ها و کارگروه‌های کنگره شهدای استان فعال‌تر شوند و جلوتر از برنامه زمان‌بندی و فراتر از دستورالعمل‌های دبیرخانه کنگره شهدا حرکت و عمل کنند.

وی با اشاره به برگزاری دومین کنگره ۲۰۰۰ شهید استان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۴ اظهار کرد: با توجه به فرصت باقی‌مانده باید تلاش شود برگزاری این کنگره سطحی نباشد بلکه کامل، عمیق و پرمحتوا برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: وظیفه ما پشتیبانی از کنگره‌های شهدا است، اما باید توجه داشت که این کنگره حالت خودجوش و مردمی خود را حفظ کند، چون مردمی بودن بر غنای کار می‌افزاید.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع مهم از تولید محتوای غنی و اثرگذار هم نباید غافل شویم، لذا مسئولان کمیته‌های ذیل ستاد اجرایی کنگره دو هزار شهید استان باید کار را جدی‌تر پیش ببرند.

قناعت گفت: منابع مالی مورد نیاز برای برگزاری کنگره ۲۰۰۰ شهید استان از محل یک درصد اعتبار‌های دستگاه‌های اجرایی به حوزه ایثار و شهادت تامین شود.

وی با اشاره به آیات قرآن در خصوص زنده بودن شهدا و سعادت ابدی آنان گفت: شهدا به پاسداشت ما نیاز ندارند بلکه ما به یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیش از پیش نیازمندیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: شهدا شاهد و ناظر اعمال ما هستند و مدیران باید در مسیر آنان گام بردارند، لذا باید بدانیم که کار برای شهدا توفیقی الهی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی اظهار کرد: وظیفه ما پشتیبانی از برگزاری مراسم شهدا است، اما باید نگاه مدیران فراتر باشد و آن را کار صرف معمولی، اداری و عادی نبینند، اگر در مسئولیتی که داریم توفیقی در حوزه‌های مختلف برای خدمت به استان و مردم وجود دارد، به علت توجه شهدا بوده است.

قناعت گفت: فرصت مسئولیت و خدمت به مردم کوتاه است لذا باید توجه شهدا را به خودمان جلب کنیم و برای برگزاری کنگره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سنگ تمام بگذاریم.

وی افزود: شناخت نداشتن از شهدای شاخص کشور و استان توسط مردم به ویژه نسل جوان زنگ خطری است که وظیفه و مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و انتظار می‌رود برای معرفی و شناخت بهتر شهدا به نسل جوان و اقشار مختلف مردم به صورت جدی‌تر، عمیق‌تر و آگاهانه‌تر حرکت کنیم.

استاندار خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای کمیته‌های ذیل ستاد اجرایی کنگره ۲۰۰۰ شهید خراسان جنوبی متذکر شد: اگر کاری به دست ما به سرانجام رسید یعنی توفیق کار کردن برای شهدا را داشته‌ایم و اگر انجام نشود بدانیم که توفیق نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: دنیا در حال تحول بوده و در عرصه بین‌المللی شرایط خاصی حاکم است، امکان ندارد در روز اتفاقات و رخداد‌های جهانی نداشته باشیم که در چنین شرایطی تشخیص سخت شده و باید ضمن توکل به خدا، به اهل بیت (ع) و شهدا متوسل شویم تا در فتنه‌های آخرالزمانی عاقبت بخیری خود را از دست ندهیم.

قناعت گفت: توجه به برگزاری یادواره و کنگره‌های شهدا یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای جلب توجه شهداست و مردم خراسان جنوبی با اصالت، دین‌دار و شهیدپرور هستند لذا باید برگزاری کنگره شهدای استان در شأن و قوی باشد.

وی افزود: کنگره ملی شهدا در واقع کار علمی و نرم‌افزاری است که باید دانشگاه‌ها و استادان نیز در این زمینه فعال باشند.

در پایان این نشست احکام اعضای ستاد اجرایی دومین کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی اعطا شد همچنین استاندار و مدیران استان میثاق نامه با شهدا را امضا کردند.

برچسب ها: خراسان جنوبی‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار