معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای استقبال و خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف به زائران عید نوروز و ماه مبارک رمضان آمادگی دارند.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 05 March 2024

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم عصر سه شنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائران استان قم افزود: ابتدا از همه مردم، مجموعه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص برگزاری باشکوه مراسم جشن بزرگ نیمه شعبان مراتب قدردانی را داریم.

معاون استاندار قم تصریح کرد: آمادگی لازم برای اسکان تمامی زائران در ماه مبارک رمضان و عید نوروز وجود دارد و تمامی دستگاه‌های نظارت کننده، در حال بازرسی از اقامتگاه‌ها و قیمت آن هستند.

وی ادامه داد: به جهت همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان، تیم‌های بازرسی مراقبت‌های لازم بر قیمت کالا‌ها و اقلام و حفظ حرمت روزه‌داری در واحد‌های صنفی را دارند.

مقیمی افزود: هماهنگی‌های لازم برای استفاده از ظرفیت پارک‌سوار‌ها در کنترل ترافیک و برقراری امنیت برای پارکینگ خودرو‌ها انجام شده است و در این زمینه نیز مشکلی نداریم.

وی بیان کرد: به جهت تسهیل خدمت‌رسانی به زائران، ایستگاه‌های خدمات‌رسانی اعم از هلال احمر، پلیس، شهرداری و راهنمای زائران بعد از عوارضی آزادراه قم - تهران و در سطح شهر برپا شده است.

مقیمی عنوان کرد: برای سهولت و خدمت به زائرین خارجی که هرساله با استقبال بسیاری وارد شهر مقدس قم می‌شوند، مترجم‌های زبان خارجه را دعوت و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا اقدام‌های لازم برای راهنمایی دقیق آنها انجام شود.

وی گفت: جلسه‌ای با مخابرات استان و اداره‌کل فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام شده تا زائران هیچ محدودیت آنتن و اینترنت را به‌خاطر ازدحام زیاد جمعیت در شهر نداشته باشند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم در پایان اظهار کرد: زائران برای دسترسی آسان به تمامی خدمات در استان قم می‌توانند از اپلیکیشن «قم زائر» استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار