مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: در سال جاری ۳ هزار و ۷۶۱ فقره اشتغال پایدار ایجاد شده است که در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ پرونده به بانک‌ها تحویل داده شده در صورت تخصیص اعتبار پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ 03 March 2024

به گزارش تابناک مرکزی،مجید مؤمنی ظهر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در پایان سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: جمع آوری کمک‌های نیکوکاری از بهمن ماه آغاز و تا ۲۱ اسفندماه این کمک‌ها تداوم دارد.

مومنی با اشاره به برپایی ۲ هزار و ۸۶۰ پایگاه جشن نیکوکاری افزود: این تعداد پایگاه در مساجد، مدارس، موکب و دفاتر کمیته پیش‌بینی شده و فردا (دوشنبه) زنگ نیکوکاری در شهر اراک نواخته می‌شود.

وی بیان کرد: روش‌های مختلفی برای کمک در جشن نیکوکاری وجود دارد که شامل درگاه امداد، کد دستوری و شماره حساب تعیین شده است.

مومنی عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان مرکزی، هفت هزار و ۲۹۹ خانوار مستاجر دارد که بیشترین آنها در اراک و ساوه است.

وی گفت: ساخت ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شامل سه هزار و ۵۰۰ واحد روستایی و سه‌هزار واحد شهری در استان مرکزی در نظر گرفته شده اما زمین برای ساخت واحد مسکونی تامین نشده و در شهرهای جدید قول‌هایی داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی ادامه داد: برای ساخت واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد ۲ میلیارد ریال بلاعوض، ۲ میلیارد ریال آورده مددجو و چهار میلیارد ریال هم تسهیلات بانکی با سود کم به این قشر پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی بابیان اینکه صندوق ضمانت وام زنان خانوار در سه نقطه کشور از جمله استان مرکزی جانمایی شده است، افزود: اقدام خیران برای ساخت مسکن در این استان قابل تقدیر است و تاکنون حدود ۸۱ واحد توسط خیرین استان احداث و تحویل خانوارها شده است.

مؤمنی ادامه داد: ساخت یک هزار و ۷۹ خانه توسط کمیته امداد نیز در دست اقدام است که ۱۵۴ واحد آن به زودی افتتاح و به خانواده‌های تحت پوشش تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در کل استان ۵ هکتار زمین به کمیته امداد واگذار شد، ادامه داد: بالغ بر ۷ هزار و ۲۰۰ خانوار مستأجر در استان وجود دارد که بیشترین مستأجر مربوط به خانوارهای اراک و ساوه و زنان سرپرست خانواده است.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: ساخت ۶۵۰۰۰ واحد شهری و روستایی مصوب سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی است که تاکنون توسط دستگاه‌های امر از جمله راه و شهرسازی اجرایی محقق نشده است و ضروری است به منظور پیگیری برای تأمین اعتبار، این مهم دستور کار ویژه باشد.

مؤمنی با بیان اینکه ۱۹۶۷ نفر جمعیت ایتام و ۵۳۲۳ نفر جمعیت محسنین استان مرکزی است، گفت: ۴۰ هزار خانوار حامی طرح ایتام و محسنین هستند که در سال جاری ۸۱ میلیارد تومان به حساب آنها واریز شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۳۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات در سطح استان جمع آوری شده که نسبت به سال گذشته رشد ۱۱۵ درصدی داشته است، گفت: همچنین ۵۲۰ میلیارد تومان از سوی مراکز نیکوکاری جمع آوری شده که رشد ۱۹۳ درصدی نسبت به سال گذشته را داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: ۱۳۳ هزار خانوار مشمول دریافت صدقات هستند که امسال ۲۱ میلیارد تومان به این خانوارها واریز شده است و در این راستا رشد ۱۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار