معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از ابلاغ و تخصیص تسهیلات وام کمک ودیعه مسکن تا سقف ۱۵۰ میلیون تومانی برای مراکز استان‌ها از جمله مشهد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱ 29 February 2024
به گزارش تابناک رضوی، محمد علی منصوری در جمع خبرنگاران از ابلاغ و تخصیص تسهیلات وام کمک ودیعه مسکن تا سقف 150 میلیون تومانی برای مراکز استان‌ها از جمله مشهد خبر داد و اظهارداشت: اعطای این تسهیلات برای کمک به مستاجرین و تامین ودیعه مسکن آنان است که مرحله جدید ثبت نام آن به تازگی به استان ها ابلاغ شده است.
 
وی افزود: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید در سامانه saman.mrud.ir بخش تسهیلات ودیعه نام نویسی و مراحل و روند ثبت نام را طی کرده و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند.
 
منصوری توضیح داد: متقاضی باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری و حداکثر 6 ماه قبل از ثبت درخواست متقاضی در سامانه باشد.
 
وی تصریح کرد: متقاضی و همسرش متعهد هستند که در زمان ثبت نام، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی باشند و چنانچه در هر زمان سابقه مالکیت ایشان محرز شود از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف خواهند شد.
 
معاون مسکن و ساختمان اداره کل با اشاره به این که متقاضی دریافت تسهیلات باید متاهل باشد، افزود: این وام در صورت تامین اعتبار از سوی بانک‌ها، به زنان مجرد بالای 35 سال و یا سرپرست خانوار و مردان مجرد بالای 45 سال سن نیز تعلق می‌گیرد.
 
وی با بیان این که بازپرداخت این تسهیلات حداکثر 5 ساله خواهد بود، توضیح داد: شرایط پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن تابع قوانین مصوب و ابلاغی بانک ها بوده و چنانچه متقاضی دارای تسهیلات جاری در حوزه مسکن باشد، با درخواست وی موافقت نمی‌شود.
 
منصوری گفت: بر اساس مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار کشور و در راستای حمایت از مستاجرین کم درآمد، سقف مبلغ کمک ودیعه مسکن در مراکز استان ها مانند شهر مشهد 150 میلیون تومان و در سایر شهرهای استان 100 میلیون تومان تعیین شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار