ثبت‌نام کاروان‌های حج تمتع از امروز و همزمان با سراسر کشور در استان فارس آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۵۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹ 26 February 2024

تابناک فارس هب نقل از صدا و سیما: سازمان حج و زیارت اعلام کرد: اولویت ثبت‌نام با افرادی است که قبلاً در سامانه reserve.haj.ir پیش ثبت‌نام و وجه علی‌الحساب به مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان را پرداخت کرده باشند.
همچنین، افرادی که در کاروان‌های حج تمتع سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده بوده و انصراف نداده‌اند، می‌توانند با طی فرآیند ثبت‌نام، کاروان خود را انتخاب کنند.
انتخاب کاروان و ثبت‌نام قطعی حج ۱۴۰۳ از طریق سامانه my.haj.ir انجام می‌شود.
ثبت‌نام غیرحضوری است و متقاضیان پس از انتخاب کاروان از سامانه، ۴۸ ساعت فرصت دارند به دفتر مدیر کاروانی که انتخاب کرده‌اند، مراجعه کنند و سایر مراحل ثبت‌نام از جمله تحویل مدارک، انجام دادن معاینات و دریافت تأییدیه پزشکی را پیگیری کنند.
برای تکمیل ثبت‌نام لازم است اصل قبض ودیعه‌گذاری اولیه (به جز ثبت‌نام‌شدگان در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹) و کارت ملی ارائه شود.
هزینه کامل سفر حج ۱۴۰۳ را سازمان حج و زیارت از ۱۶۲ تا ۱۸۸ میلیون تومان اعلام کرده است و سهمیه حج ۱۴۰۳ ایران حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است.
زائرانی که مراحل انتخاب کاروان را تکمیل کرده‌اند، حداکثر یک هفته مهلت دارند از طریق سامانه حج و زیارت به نشانی my.haj.ir هزینه سفر را کامل پرداخت کنند.
همه متقاضیان اعزام به سفر حج تمتع سال ۱۴۰۳ باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار ۲۰ آذر ۱۴۰۳ باشند.
اعزام زائران ایرانی به حج تمتع از ۲۵ اردیبهشت سال آینده آغاز خواهد شد.

 

برچسب ها: ثبت نام ، حج ، حج تمتع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار