معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : سال ۱۴۰۲ را به عنوان پررونق‌ترین سال سینما در سه دهه اخیر نام برد که این رونق به دلیل اکران فیلم‌هایی با مضامین طنز و کودک بوده است.
کد خبر: ۱۱۵۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵ 26 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان جمال برفی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : معتقدیم که بعد از کرونا سینما برای بازیابی حیات خود دورانی سینوسی را پشت سر گذاشته است، یعنی دورانی که هم با افت و هم با اوج مواجه بوده است.

وی گفت: بعضی از فیلم‌ها همچون فیلم‌های طنز کودک و فیلم‌هایی با مضامین دفاع مقدس وقتی که بر روی پرده می‌آیند استقبال از آن‌ها اوج می‌گیرد، اما فیلم‌هایی که از نظر ساختار و مضمون ضعیف هستند و مورد مطالبه مردم نیستند با استقبال کمتری مواجه می‌شوند.

معاون امور هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: وزیر ارشاداسلامی سال ۱۴۰۲ را به عنوان پررونق‌ترین سال سینما در سه دهه اخیر نام برد که این رونق به دلیل اکران فیلم‌هایی با مضامین طنز و کودک بوده است این فیلم‌ها توانستند فروش خوبی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم که در حال حاضر سینما در حال سپری کردن روز‌های خوبی است، وزارت فرهنگ و ارشاد نیز برای استقبال بیشتر از سینما طرح نیم بها بودن بلیط را به دو روز در هفته افزایش داده است.

برفی ادامه داد: این طرح تا پایان سال ادامه دارد و هم اکنون روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه بلیط سینما‌ها نیم‌بها هستند و این طرح با استقبال خوبی روبرو شده است. 

وی تصریح کرد: تماشاگران امروز نسبت به گذشته بسیار متفاوت هستند آن‌ها فیلم را تحلیل می‌کنند نقد‌های وارد بر آن را می‌خوانند آن را مطالعه می‌کنند و دست به انتخاب می‌زنند یعنی کسی بی‌هدف و صرفاً برای دیدن یک فیلم به سینما نمی‌رود و تماشاگران حتماً با تحلیل با نقد و با مطالعه فیلم‌ها و سینما را انتخاب می‌کنند.

برفی خاطرنشان کرد: استقبال سینما به فاکتور‌های متعددی همچون روز‌های نیم بها، نوع فیلم در حال اکران، وضعیت اقتصادی مردم و سلیقه مردم بستگی دارد.

وی گفت: بعضی اوقات شاهد فیلم‌هایی هستیم که با استقبال بسیار بالایی مواجه می‌شوند و بعضی اوقات نیز با فیلم‌هایی روبرو می‌شویم که با کمترین استقبال مواجه می‌شوند. اما استقبال سینما در استان کرمانشاه نسبت به برخی از استان‌های دیگر بهتر است.

برفی گفت: در حال حاضر چهار سینمای فرهنگ، آزادی، بیستون و پاز با تعداد یک‌هزار و ۲۴۷ صندلی در کرمانشاه فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه هفت سینمای غیر فعال در استان وجود دارند، خاطرنشان کرد: در شهرستان اسلام‌آبادغرب سینما غدیر با ۱۱۰ صندلی و در شهرستان پاوه سینما فرهنگ با ۱۸۰ صندلی فعال هستند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار