شورای ائتلاف نیرو‌های انقلابی استان سمنان گزینه‌های این شورا برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را معرفی کرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶ 24 February 2024

به گزارش تابناک سمنان، عموزاده رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان سمنان ۵ اسفندماه به تشریح فرآیند انتخاب گزینه‌های این شورا پرداخت و با اشاره به مراحل انتخابی ابلاغی از شورای مرکزی ائتلاف در چهار گام اظهار کرد: در گام اول کارگروه انتخابات شهرستان‌ها ضمن دعوت از تمام داوطلبینی که در سامانه شورای ائتلاف ثبت نام کردند مصاحبه کرده و پنج نفر از داوطلبین برتر را به مجمع حوزه انتخابیه معرفی کردند.

وی با اشاره به اسامی منتخبین گام اول در حوزه‌های انتخاباتی استان ادامه داد: محسن دارابیان، علی ملا کاظمی، علی اکبر علیزاده، مجتبی ایمانیان و محمد بناییان سفید در مجمع حوزه انتخابیه دامغان و آقایان علی همتی، اسماعیل شیرعلی، بهزاد بهرامی نسب و سید محمد شاهمیری و عباس گلرو و خانم نعیمه ذوالفقاری در حوزه انتخابیه سمنان، مهدی شهر و سرخه و آقایان علیرضا معینیان، رضا عابدینی و محمد حسن حسین زاده در مجمع حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان انتخاب و کارنامه آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در گام دوم طی برگزاری مجمع عمومی نخبگان انقلابی حوزه انتخابیه افراد در حوزه انتخابیه دامغان آقایان محسن دارابیان با۶۲ رای، علی ملا کاظمی با ۵۸رای و علی اکبر علیزاده را با ۴۷ رای به مجمع استانی معرفی کردند.

دکتر عموزاده گفت: در مجمع حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان نیز آقایان علیرضا معینیان با ۳۷۲رای، رضا عابدینی با ۱۰۸رای و محمد حسن حسین‌زاده با ۱۰۲رای به مجمع استانی راه یافتند.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان تصریح کرد: در حوزه انتخابیه سمنان مهدی شهر و سرخه نیز عباس گلرو با ۲۱۵رای، خانم نعیمه ذوالفقاری با۱۱۲رای و اسماعیل شیرعلی با ۴۰رای به مجمع استانی راه یافتند.

وی گفت: در گام سوم با برگزاری مجمع استانی و با حضور مسئولان احزاب و اعضای شورای ائتلاف استان و برگزیدگان شهرستانی مطابق با دستورالعمل ابلاغی پس از ارائه برنامه توسط نامزدها، طی برگزاری انتخابات، رای گیری انجام شد.

عموزاده خاطرنشان کرد: در مجمع استانی و در حوزه انتخابیه دامغان محسن دارابیان حائز ۱۵رای، علی ملا کاظمی ۸رای و علی اکبر علیزاده حائز ۳رای شد.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان علیرضا معینیان ۱۷ رای و رضا عابدینی ۱۳ رای کسب کردند خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه سمنان، مهدی شهر و سرخه نیز عباس گلرو ۲۱رای، خانم نعیمه ذوالفقاری ۱۲رای و اسماعیل شیرعلی ۲رای کسب کردند.

وی تاکید کرد: در گام سوم، هیچ کدام از کاندیدا‌های حوزه‌های انتخابیه این استان نصاب دو سوم آرا را کسب نکرده و برای اجرای گام چهارم به شورای ائتلاف مرکز معرفی شدند.

عموزاده ادامه داد: در گام چهارم پس از اعلام نتایج مجمع استانی به شورای مرکزی، با توجه به عدم حصول حدنصاب توسط نامزد‌های محترم، شورای مرکزی ائتلاف نیرو‌های انقلاب ضمن بررسی فرایند‌های گذشته و با لحاظ کردن سوابق و توانمندی نامزد‌های محترم و اخذ نظر کارگروه نظارت، نسبت به معرفی نامزد نهایی حوزه‌های انتخابیه اقدام و در حوزه انتخابیه دامغان؛ محسن دارابیان، در حوزه انتخابیه گرمسار علیرضا معینیان و در حوزه انتخابیه سمنان، مهدی شهر و سرخه خانم نعیمه ذوالفقاری به عنوان گزینه نهایی ائتلاف معرفی می‌شدند.

این فعال سیاسی اصولگرا ضمن قدردانی از حضور تمامی نیرو‌های انقلابی و دلسوز شهرستان‌های استان در انجام فرایند‌ها و فعالیت‌های جمعی، از زحمات اعضای شورای ائتلاف استان و شهرستان‌ها در برگزاری مجامع قدردانی کرد.

رئیس شورای ائتلاف استان سمنان ضمن تاکید بر اتحاد و انسجام همه جریان‌ها و تشکل‌های انقلابی در ایام انتخابات و تلاش همه دلسوزان و اعضای شورای ائتلاف برای افزایش مشارکت و حضور حداکثری مردم، با اشاره به تاکیدات حجت الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده محترم، ولی فقیه در استان مبنی بر رعایت اخلاق در فضای انتخابات، از همه احزاب و تشکل‌های سیاسی انقلابی و همچنین اعضای شورای ائتلاف استان، خواستار رعایت اخلاق اسلامی و حرفه‌ای در فضای رسانه‌ای و انتخابات شده و با اشاره به دغدغه بعضی از اعضا و تشکل‌ها در طی فرایند چهارم در حوزه سمنان، اظهار کرد: تصمیم نهایی فرآیند در شورای مرکزی، اتخاذ شده و استان نقشی در آن نداشته است ولیکن به دلیل پرسش برخی از دلسوزان و در جهت شفاف سازی، شورای استان با انجام مکاتبات و پیگیری خواستار پاسخ به دلایل انتخاب گزینه نهایی شدند که پس از حصول نتیجه، مراتب به اطلاع مردم خواهد رسید.

عموزاده تاکید کرد: کلیه تصمیمات، مصوبات و موضع گیری‌های شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی استان مطابق قانون توسط ریاست شورا و از مبادی رسمی به اطلاع مردم فهیم استان خواهد رسید و هر گونه موضع گیری تحت هر عنوان بنام شورای ائتلاف فاقد وجاهت قانونی است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار