رییس پلیس پیشگیری استان سمنان گفت: با تلاش‌ها و فعالیت‌های شبانه روزی کارکنان کلانتری و پاسگاه‌های سطح استان میزان وقوع سرقت خودرو در یازده ماهه سال جاری ۲۸درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۱۵۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶ 24 February 2024

به گزارش تابناک سمنان، سرهنگ حسن رستمیان ۵ اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش توان عملیاتی کوپ -ها (کلانتری‌ها و پاسگاه ها) در اجرای وظایف و ماموریت‌های سازمانی اظهار کرد: میزان کشف سرقت خودرو توسط کوپ‌ها در این استان به بیش از ۷۰درصد افزایش یافته است.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: ماموران انتظامی کوپ‌ها در این مدت ۷۲سارق خودرو را در سطح استان دستگیر و تحویل دستگاه قضایی داده‌اند.

رییس پلیس پیشگیری استان سمنان با بیان این‌که پیشگیری از سرقت را باید جدی گرفت، تاکید کرد: متاسفانه برخی مواقع شتابزدگی و عجله در نحوه پارک وسیله نقلیه یا مکان پارک و انجام کاری به منظور دستیابی به منفعتی کم، یک عمر ندامت و اندوه را بدنبال دارد لذا با کمی تفکر و تأمل و درنگ در زمان و نحوه پارک می‌توان از بروز اتفاقات ناخوشایند جلوگیری کرد.

سرهنگ رستمیان با اشاره به عوامل موثر در سرقت خودرو‌ها یادآور شد: پایین بودن ضریب ایمنی وسایل نقلیه، عدم تجهیز خودرو‌ها به لوازم ضد سرقت از قبیل دزدگیر، قفل فرمان و... از جمله دلایلی است که می‌تواند انگیزه سارق را برای سرقت اموال شما دوچندان کند.

وی عنوان کرد: برای جلوگیری از بروز این اتفاقات باید توجه داشته باشیم که پلیس نمی‌تواند همیشه و در همه جا حاضر باشد تا مانع از بروز سرقت شود، صاحبان خودرو خود بایستی با عمل به توصیه‌های پلیس و مراقبت و نگهداری اصولی از وسیله نقلیه، عرصه سرقت را برای مجرمان و بزهکاران تنگ کنند.

سرهنگ رستمیان بر لزوم تجهیز اتومبیل‌ها به لوازم ضدسرقت، عدم جابجایی مسافران ناشناس و مشکوک و به خصوص در شب‌ها تاکید و اظهار کرد: عدم پارک اتومبیل در نقاط خلوت و تاریک و عدم پارک در پارکینگ‌های نامطمئن از دیگر مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی از عموم شهروندان خواست، موارد مشکوک را بلافاصله از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار