رئیس شورای وحدت اصولگرایان استان سمنان از حمایت این تشکیلات استانی از ۶ نامزد مجلس در چهار حوزه انتخابیه مجلس استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴ 24 February 2024

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: این شورا پس از بررسی و ارزیابی‌های تخصصی از ۶ نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و یک نامزد مجلس خبرگان رهبری حمایت می‌کند.

وی با اشاره به وجود چهار حوزه انتخابیه در این استان تصریح کرد: شورای وحدت استان در سه حوزه از این چهار حوزه به نامزد نهایی رسید، اما در یکی از حوزه‌های انتخابیه با توجه به نزدیکی سه نامزد مطرح، هر سه نامزد را به عنوان کاندیدای مورد حمایت شورا معرفی کرده تا مردم به انتخاب یکی از آن‌ها بپردازند.

قدرتی از معرفی عباس گلرو نماینده دوره پیشین و کاندیدای این دوره به عنوان نامزد مورد حمایت شورای وحدت اصولگرایان استان در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه نام برد و ادامه داد: هم چنین در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی نیز حجت‌الاسلام و المسلمین عرب انصاری به عنوان نامزد مورد حمایت شورای وحدت اصولگرایان استان انتخاب و معرفی شد.

وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان نیز علیرضا معینیان به عنوان نامزد مورد حمایت شورا انتخاب و معرفی شد.

رئیس شورای وحدت اصولگرایان استان با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه دامغان نمرات نامزد‌های مورد بررسی بسیار به هم نزدیک بوده، افزود: از همین رو در این حوزه انتخابیه شورای وحدت از بین نامزد‌هایی که برای تنها کرسی دامغان در مجلس ثبت نام کرده و موارد مطرح شده از سوی شورا را پذیرفته بودند سه نامزد به ترتیب محسن دارابیان، علیزاده برمی و حجت‌الاسلام ملاکاظمی به عنوان نامزد مورد حمایت شورا معرفی شدند.

وی به فرآیند انتخاب گزینه‌ها در این شورا پرداخت و تصریح کرد: چهار فرایند را برای انتخاب فرد اصلح و معرفی در دستور کار قرار دادیم. اولین گام خود اظهاری و ثبت نام افراد بود که ۸ نفر در حوزه سمنان مهدیشهر و سرخه ثبت نام کردند. فرآیند در شهرستان‌های دیگر نیز به شورای شهرستان واگذار شد.

رئیس شورای وحدت اصولگرایان استان سمنان تاکید کرد: از نظر شورای وحدت استان سمنان این افراد، کاندیدا‌های اصلح در چهار حوزه انتخابیه استان بوده و انتظار می‌رود که مردم ولایی و انقلابی استان به آن‌ها رای دهند.

اعلام گزینه مورد حمایت شورای وحدت استان سمنان در خبرگان رهبری

وی هم چنین به اهمیت مجلس خبرگان رهبری اشاره و تصریح کرد: با توجه به تعداد کم نامزدها، انتخاب کاندیدای مورد حمایت در این بخش راحت‌تر بود و شورای وحدت استان در ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از آیت‌الله میرباقری حمایت می‌کند.

وی به تقدیر از خدمات آیت‌الله شاهچراغی در دو دوره گذشته خبرگان رهبری پرداخت و تصریح کرد: مردم استان علاقه زیادی به آیت الله شاهچراغی داشتند، اما ایشان از ماه‌ها قبل اعلام کردند که به علت عدم توانایی جسمی از شرکت در انتخابات این دوره صرف نظر خواهند کرد.

قدرتی به روحیات وحدت‌آفرین آیت الله شاهچراغی در این دو دوره اشاره و تصریح کرد: امید می‌رود که آیت الله میرباقری نیز که از علمای انقلابی و ولایی کشور هستند، همین رویه آیت الله شاهچراغی را در پی بگیرند.

رئیس شورای وحدت اصولگرایان استان سمنان با بیان اینکه در سطح ملی بیش از ۴۰ حزب عضو شورای وحدت هستند ادامه داد: در استان سمنان نیز ۲۰ حزب فعال در شورای وحدت اصولگرایان استان سمنان عضویت دارند که نمایندگان همه این احزاب در انتخاب گزینه‌ها مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه انتخاب گزینه‌ها از سوی این شورای استانی انجام شده افزود: خوشبختانه شورای وحدت اصولگرایان کشور در انتخاب گزینه‌ها هیچ دخالتی نداشته و انتخاب را به خود شورا در استان واگذار کردند.

وی تاکید کرد: شورای وحدت استان نیز هیچ دخالتی در شورای وحدت شهرستان‌ها نداشته و انتخاب نامزد‌ها در شهرستان‌ها نیز با نظر شورای وحدت شهرستان‌ها صورت گرفته است.

وی به تلاش همه گره‌ها برای تحقق مشارکت حداکثری پرداخت و گفت: امروز دغدغه رهبری از سوی تشکل‌ها محقق شده و همه گروه‌ها و از جمله روحانیت، دانشجویان و دانش آموزان، نخبگان و فرهیختگان، اساتید و... در جذب حداکثری تلاش کرده و به میدان آمدند. هم چنین خوشبختانه استاندار و نماینده، ولی فقیه در استان سمنان در حال تلاش برای افزایش مشارکت هستند.

رئیس شورای وحدت اصولگرایان استان سمنان به شور انتخاباتی ایجاد شده در استان پرداخت و افزود: صدا و سیما مرکز سمنان نیز با برگزاری مناظره‌ها کار جدیدی انجام داد و روشنگری خوبی در این بخش انجام داده که به انتخاب بهتر در ۱۱ اسفند کمک خواهد کرد.

مردم ما مردمی نیستند که با نظام و رهبری قهر کنند

وی به نیاز‌های امروز استان سمنان پرداخت و تصریح کرد: نمایندگان باید با وحدت و همدلی به توسعه استانی در کنار توسعه حوزه انتخابیه خود توجه کنند.

قدرتی با بیان اینکه امروز نماینده، ولی فقیه در استان سمنان محور وحدت است و باید از اختلاف پرهیز کنیم اظهار کرد: دشمنان در سایه اختلاف به اهداف خود می‌رسند.

رئیس شورای وحدت اصولگرایان استان از معیشت، درمان و اشتغال و مسکن به عنوان چهار مشکل اساسی مردم نام برد و گفت: نمایندگان باید برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی کنند. خوشبختانه مردم علی رغم همه گلایه‌ها در صحنه هستند و مردم ما مردمی نیستند که با نظام و رهبری قهر کنند.

وی با بیان اینکه ما در شورای وحدت به دنبال ایجاد وحدت و همدلی بودیم، ادامه داد: تلاش ما بر این بوده که چتر شورا را بازتر و فراگیرتر کنیم.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: در همین راستا در حال حاضر شورای وحدت استان، کلمه اصولگرایان را حذف کرده و به عنوان شورای وحدت استان سمنان فعالیت می‌کند و از همین رو در برخی شهر‌ها از همه گروه‌ها افرادی در آن حضور دارند.

چرایی تفاوت لیست شورای وحدت و ائتلاف در استان سمنان

وی با بیان اینکه باید به دنبال افزایش دوستی‌ها در کشور و استان باشیم گفت: شورای وحدت به دنبال حذف خط کش‌ها و گسترده‌تر کردن چتر شوراست.

رئیس شورای وحدت اصولگرایان استان سمنان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوصی چرایی تفاوت لیست این شورا با ائتلاف نیرو‌های انقلاب در برخی حوزه‌ها گفت: در ابتدا قرار بود که شورای وحدت استان و ائتلاف نیرو‌های انقلاب هر دو یک فرآیند واحد را انجام دهند در همین ارتباط کارگروه‌هایی تشکیل و برخی از گام‌ها نیز برداشته شد، اما با توجه به اینکه ائتلاف نیرو‌های انقلاب برای نهایی کردن فرآیند‌ها نیازمند هماهنگی مداوم با ائتلاف نیرو‌های انقلاب در دفتر مرکزی بود و همین کمی فرآیند را طولانی‌تر می‌کرد، لذا شورای وحدت به تنهایی لیست مورد حمایت خود را در استان معرفی کرد.

وی افزود: دوستان در شورای ائتلاف براساس برنامه‌ها، می‌بایست گام به گام با تهران هماهنگی کنند، اما در شورای وحدت همه فرآیند کار به استان واگذار شده بود لذا تصمیم گرفته شد که دوستان ما در ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان با فرآیند‌های خود و ما در شورای وحدت استان نیز با فرآیند‌های خود، کار را به پیش ببریم.

وی با بیان این‌که حضور حداکثری در انتخابات در اولویت قرار دارد، تاکید کرد: تحقق مشارکت حداکثری مردم و منویات رهبری معظم انقلاب در اولویت همه دوستداران انقلاب و نظام است و ان‌شاءالله ۱۱ اسفند شاهد برپایی انتخاباتی با شکوه و با حضور حداکثری مردم خواهیم بود.

وی تصریح کرد: هر نامزدی که رأی مردم را اخذ کند و راهی مجلس شود نماینده همه ماست و ما در شورای وحدت استان نیز از هر کسی که منتخب مردم باشد حمایت کرده و با وی همکاری خواهیم داشت.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار