مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: باید در انتخابات به چهره‌هایی رای بدهیم که هم و غمشان حل مشکلات مردم باشد.
کد خبر: ۱۱۵۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲ 24 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا حجت الاسلام شمس‌الله جلیلیان با اشاره به نقش مهم مجلس شورای اسلامی در اداره کشور، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی محور تصمیم‌گیری‌های مهم کشور و چراغ هدایت دولت است.

جلیلیان با بیان اینکه راه برون رفت از مشکلات و چالش های پیش روی کشور برخورداری از مجلسی قوی است، افزود: اگر مجلسی در تراز انقلاب اسلامی تشکیل شود، می تواند با تصویب قوانین مورد نیاز جامعه، گره گشای حل مشکلات مردم شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در پاسخ به اینکه چه افرادی مناسب ورود به مجلس هستند، گفت: نماینده مجلس در وهله اول باید انقلابی، مومن و متقی بوده و در کنار برخورداری از تعهد، متخصص هم باشد.

وی تاکید کرد: نماینده خوب نماینده ای است که در عین متعهد بودن، متخصص هم باشد و به مسائل و موضوعات مختلف اشراف داشته باشد.

جلیلیان یکی دیگر از شاخصه های یک نماینده خوب را برخورداری از روحیه خدمتگزاری عنوان کرد و افزود: نماینده خوب نماینده ای است که دنبال منافع شخصی یا حزبی نبوده و صرفا برای رضای خدا پای کار باشد.

وی ادامه داد: نماینده خوب نماینده‌ای است که مشاورانی از افراد صالح و مورد اعتماد داشته باشد که بتواند در صورت نیاز از نظرات آنها استفاده کند.

وی تاکید کرد: یکی از راه های شناخت نماینده اصلح پرونده کاری گذشته او است، چون با نگاه به عملکرد یک فرد می توانیم شناخت خوبی از او پیدا کرده و این امر قطعا ما را در شناخت چهره های اصلح یاری خواهد کرد.

جلیلیان در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در مقطع فعلی که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است، نیاز است افرادی راهی مجلس شورای اسلامی شوند که اقتصاددان باشند، گفت: اگرچه در مقطع فعلی نیاز داریم در بین نمایندگان مجلس نخبگان اقتصادی هم داشته باشیم، اما مهم این است که افراد صاحبنظر و نخبه را راهی مجلس کنیم و لازم نیست این افراد صرفا نخبه اقتصادی باشند و باید در حوزه های مختلف توانمند باشند.

وی در پاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس صرفا باید از یک جناح یا تفکر خاص باشند، تاکید کرد: مجلس مظهر اراده مردم است و به یک جناح محدود نخواهد شد. نماینده ای که راهی مجلس شورای اسلامی می‌شود فارغ از هر جناحی باید روحیه خدمتگزاری داشته و در صراط مستقیم حرکت کند، کما اینکه در روند تایید صلاحیت ها هم به تفکرات سیاسی کاندیداها نگاه نمی شود.

وی اضافه کرد: یکی از نکاتی که همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده این است که باید در انتخابات به چهره هایی رای بدهیم که هم و غمشان حل مشکلات مردم باشد.

جلیلیان از دخالت نمایندگان در امور اجرایی و انتصابات به عنوان یکی از نقاط ضعف مجلس در ادوار گذشته یاد کرد و افزود: دخالت نمایندگان در امور اجرایی و انتصابات آسیب های زیادی را متوجه مجلس کرده، لذا باید مراقب باشیم به افرادی رای ندهیم که دنبال منافع شخصی یا حزبی خود هستند.

جلیلیان اشاره ای هم به حضور قومی و فامیلی در انتخابات در بخش هایی از کشور و به طور خاص در غرب کشور داشت و گفت: گرچه این امر زمینه های گسترده تر کردن حضور مردم در انتخابات را فراهم می کند، اما در صورتی که توانمندی افراد در نظر گرفته نشود، می تواند آسیب زا باشد.

جلیلیان تاکید کرد: باید معیار ما در انتخاب کاندیداها توجه به تعهد و تخصص افراد بوده و به هیچ عنوان بر مبنای روابط قومی و قبیله ای رای ندهیم که در این صورت آسیب خواهیم دید. اگر معیارهای قومی و قبیله ای را معیار شرکت در انتخابات کردیم نباید انتظار داشته باشیم که مجلسی قوی تشکیل شود که بتواند در جهت حل مشکلات و در صدر آنها مشکلات اقتصادی اقدامات مفیدی انجام دهد.

جلیلیان با بیان اینکه دشمنان در تلاشند تا با تحریف حقایق، بزرگنمایی مشکلات، ترویج اختلافات و .... میزان مشارکت مردم در انتخابات را کمرنگ کنند، گفت: شرایط کشور ما با دیگر کشورها متفاوت است و انقلاب اسلامی از ابتدا به پشتوانه مردم و با رای مردم روی کار آمده، لذا حضور ما در عرصه های پشتیبانی از نظام از جمله انتخابات اهمیت زیادی دارد.

 وی ابراز امیدواری کرد، در انتخابات یازدهم اسفند شاهد حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار