سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با بیان این که نرخ تورم کل کشور در بهمن ماه سال جاری ۴۲.۵ درصد بوده است گفت: استان قم از نظر این شاخص در جایگاه ۱۹ بین استان ها قرار دارد و این در حالیست که کاهش چهار پله ای تورم استان قم نسبت به ماه قبل حائز اهمیت است.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱ 22 February 2024

به گزارش تابناک قم، محمد جواد شاکر آرانی روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: مرکز آمار ایران، همانند ماه های گذشته نرخ تورم ماهانه کشور و استان ها را منتشر کرد و بنابر گزارش منتشر شده نرخ تورم سالانه کل (مناطق شهری و روستایی) استان قم (بر اساس سال پایه ۱۴۰۰) در بهمن ماه ۴۳.۶ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل ۱.۵ درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: نرخ تورم نقطه ای کل استان قم نیز در بهمن ماه ۳۳.۹ درصد برآورد شده است که نسبت به ماه قبل ۳.۸ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: نرخ تورم نقطه ای کشور در بهمن ماه ۳۵.۸ درصد بوده است و استان قم در بین استان ها در جایگاه بیست و هفتم است و نرخ تورم نقطه‌ای استان قم در بهمن ماه ۱.۹ درصد پایین تر از کشور است.

شاکر آرانی افزود: همچنین نرخ تورم ماهانه کل (مناطق شهری و روستایی) استان قم در بهمن ماه ۱.۴ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل ۱.۳ درصد کاهش داشته است و نرخ تورم ماهانه کشور در بهمن ماه ۱.۴ درصد بوده است.

گفتنی است تورم ۱۲ ماهه (سالانه) شامل نرخ تورم ۱۲ ماهه از محاسبه درصد تغییر میانگین شاخص قیمت(CPI) در ۱۲ ماه منتهی به ماه مورد نظر نسبت به ۱۲ ماه منتهی به ماه مورد نظر در سال قبل به دست می‌آید و تورم ماهانه درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه قبل است و تورم نقطه‌ای نیز درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار