کد خبر: ۱۱۵۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹ 22 February 2024

سیدمحمد_کسائیان در سال ۱۳۳۷ در شهر پل‌سفید شهرستان سوادکوه بدنیا آمد. با تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سپاه پیوست. با شروع نا آرامی‌های شمال کشور توسط منافقین و کمونیست‌ها و درگیری و ناامنی جنگل، ایشان در قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) حضور یافت و به مبارزه و مقابله با منافقین پرداخت و در امنیت آمل در شش بهمن ۱۳۶۰ ایفای نقش کرد.

با شروع جنگ به جبهه رفت و در لشکر پیاده مکانیزه ۲۵ کربلا مشغول انجام وظیفه شد. در سطوح فرماندهی گردان و تیپ لشکر ۲۵ کربلا در عملیات‌های مختلف با شجاعت و جسارت مثال‌زدنی حضور مؤثر یافته و نقش برجسته و کلیدی ایفا نمود و سپس بنا به پیشنهاد سپاه مازندران به غرب کشور عزیمت و فرماندهی تیپ پیاده کوهستانی ۷۵ ظفر را به عهده گرفت که تا نیمه اول سال ۱۳۶۹ در این سمت و جایگاه خدمت نمودند.

شایان ذکر است که سایر برادران ایشان، سید ابراهیم و سید جلیل کسائیان همزمان در جبهه جنگ برای دفاع از ایران اسلامی حضور موثر داشتند.
ایشان در قامت فرمانده تیپ ظفر در عملیات‌های برون مرزی مشارکت مؤثری داشتند و در عملیات مرصاد در منطقه گیلان‌غرب حماسه آفرید. وارد دانشگاه شد و در رشته حقوق به تحصیل پرداخت و مدتی را بعنوان استاد دانشگاه امام حسین (ع) به تدریس پرداخت. و در دفاع از حرم در سال ۱۳۹۵ وارد سوریه شدند و افتخار مدافع حرم را نیز بدست آوردند.

سرانجام این سردار سرافراز و مجاهد خستگی‌ناپذیر عصر روز پنج‌شنبه، سوم بهمن ۱۴۰۲ پس از تحمل درد و رنج ناشی از آثار مجروحیت، به برادر و یاران شهیدش پیوست.

دوستت_دارم_شهید
شادی ارواح پاک و مطهر شهدا و امام شهدا صلوات 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار