حسن صدیق، گفت: باید فکری به حال جانبازان و ایثارگران شود و تنها بخشی از جانبازان و ایثارگران وضعیت مالی خوبی دارند و من جانباز هنوز مستاجر بوده و داشتن خانه و سرپناه برای ما آرزو شده است.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰ 14 February 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جانباز و بازنشسته اداره ثبت احوال بیان کرد: متولد ۱۳۴۳ از شهرستان قوچان و ساکن شهرستان زیرکوه هستم که در ابتدا سرباز وظیفه بوده و بعد از اتمام دوران سربازی دوباره توسط بسیج اعزام شدم.

وی با بیان اینکه دوره دوساله بسیج را در کردستان پادگان رسول‌الله گذراندم.

اظهارکرد: در مرداد ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۴ نیز به جبهه رفته و در بخش تأمین جاده‌های کردستان و مبارزه با کوموله‌ها همکاری می‌کردم.

این جانباز بیان کرد: خانواده‌ام از اینکه به جنگ بروم مخالف بودند ولی با تمام مخالفت آن‌ها بدون اطلاع به راه خود ادامه دادم و پس از اینکه مجروحیت پیدا کردم اعضای خانواده مطلع شدند که در جبهه هستم لذا هنگامی که به بیمارستان منتقل شدم شوهر خواهرم به ملاقات من آمده و چون باقی اعضای خانواده از جبهه رفتنم ناراحت بودند به عیادت من نیامدند و بعد از چند روز مجدد به جبهه بازگشتم.

صدیق با بیان اینکه در جبهه از مرخصی زیاد استفاد نکردم گفت: به دلیل تبیین جبهه و معنویات آن و آشنایی نسل جوانی که جنگ را درک نکرده‌اند امروزه باید این زحمات و ایثارگری رزمندگان بر جامعه بازگو شود.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد جانبازی دارم اظهار کرد: تنها درسی که از جنگ گرفته شد ایثار و از خودگذشتگی بوده و باید احساس وظیفه‌ای در قبال مردم و خون شهدا داشته باشیم.

صدیق در خصوص انتظاراتی که از مسئولین دارد گفت: باید در این وضعیت فکری به حال جانبازان و ایثارگران شود و تنها بخشی از جانبازان و ایثارگران وضعیت مالی خوبی دارند و من جانباز هنوز مستاجر بوده و داشتن خانه و سرپناه برای ما آرزو شده است.

این جانباز خاطر نشان کرد: برای اینکه نسل جدید با این فضای جنگ و جبهه مانوس شوند باید فعالیت‌های زیادی صورت گیرد چرا که فرهنگ ایثار و شهادت باید هر روز زنده‌تر شود لذا تمام تلاش دشمن تحریف جبهه و جنگ است و جوان امروزی باید بداند که ما جنگ طلب نبودیم بلکه فقط از کشور و کیان خود دفاع کردیم.

وی یادآور شد: نسل امروز باید متوجه این شود که این آرامش و امنیت هزینه‌ایی داشته که با خون شهدا و جانبازان و ایثارگران پرداخت شده و این مطالب را باید برای آگاهی جوانان در جامعه بیان کرد.

حرفی از جانباز و آزاده بودن خود در بین مردم نمی‌زنم

عید محمد تسلیم‌آسا، جانباز ۲۵ درصد نیز گفت: متولد ۱۳۴۷ هستم که تحصیلات ابتدایی خود را در روستای فدشک گذراندم و راهنمایی دبیرستان را در بخش خوسف تحصیل کرده و بعد از گرفتن دیپلم به سربازی رفتم.

وی با بیان اینکه بعد از ۵ سال به جبهه رفتم، اظهار کرد: چون در سال ۱۳۶۶ سرباز بودم نیازی به رضایت والدین نداشت و بعد از آخرین مرخصی که عید نوروز و ماه مبارک رمضان نیز بود وقتی به جبهه برگشتم دیگر نتوانستم به خانه برگردم چرا که در منطقه شلمچه اسیر شدم.

این جانباز بیان کرد: همه افرادی که در جنگ شرکت کرده بودند جنگ را حق علیه باطل می‌دانستند به همین دلیل وقتی حرف از جنگ و جبهه به میان می‌آید اول به معنویت آن اشاره می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در قسمت خط پدافند هوایی همکاری داشتم، گفت: به مدت ۱۱ ماه در جبهه حضور پیدا کردم.

تسلیم‌آسا با اشاره به اینکه ۲۵ درصد جانبازی خود را به دلیل اسارت گرفتم و مجروح نشدم گفت: مهم ترین درس جنگ حس دفاع از میهن و مردم به دلیل فضایی که وجود داشت شکل عینی به خود گرفت.

این جانباز بیان کرد: سعی می‌کنم بین مردم حرفی از جانبازی و آزاده بودن خود نزنم و لذا از مسئولین نیز انتظاری هم ندارم و اگر از دستشان کاری برمی‌آید برای مردم انجام دهند و مسئولیت را به افراد توانا واگذار کنند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار