مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: ۱۱۳ طرح عمرانی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان در دست ساخت است.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸ 14 February 2024

تابناک خوزستان: علی مهدی‌پور اظهار کرد: ۶ طرح صنعتی از این تعداد به ارزش یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در دهه فجر امسال در استان بهره‌برداری شدند.

وی گفت: رسالت و وظیفه اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی، ایجاد بستر و زیرساخت‌های لازم از جمله تامین آب، برق، گاز، مخابرات در شهرک‌های صنعتی برای ارائه خدمات به سرمایه گذاران و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت واحدهای تولیدی است.

رونق طرح های عمرانی در شهرک های صنعتی خوزستان

مهدی‌پور با اشاره به طرح‌های عمرانی و صنعتی بهره‌برداری شده در استان و رونق طرح‌های عمرانی در شهرک‌های صنعتی افزود: تامین شبکه آب پایدار شهرک صنعتی رامهرمز و تامین شبکه روشنایی ناحیه صنعتی مربچه رامهرمز با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال انجام شد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان ادامه داد: شهرک صنعتی شوش در فصل تابستان با کمبود آب مواجه بود که با حفر چاه این مشکل برطرف گردید و مشکل تامین آب واحدهای تولیدی این شهرک حل شد.

وی اتصال شبکه گاز سراسری و احداث شبکه روشنایی را از دیگر طرح‌های عمرانی در این شهرک نام برد.

مهدی‌پور با اشاره به افت فشار آب در ناحیه صنعتی شاوور افزود: این ناحیه صنعتی با افت فشار آب روبرو بود که برای رفع این مشکل مخزن بتنی آب با ظرفیت یک هزار متر مکعب تاسیس شد و طرح‌های اجرا شده در شوش و شاوور با اعتباری بالغ بر ۳۴۵ میلیارد ریال به سرانجام رسید.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان ادامه داد: یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی شوش با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۲۵ نفر بهره‌برداری شد.

مهدی‌پور گفت: همچنین واحد صنعتی زیگورات چوب واقع در شهرک صنعتی شوش نیز با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۸۰ نفر و یک واحد تولیدی در ناحیه صنعتی شاوور با اعتبار یک هزار میلیارد ریال و یک واحد صنعتی تولید خوراک دام بر پایه علوفه نیز افتتاح شدند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان ایجاد نواحی صنعتی در مناطق شمالی و محروم استان را در ایجاد اشتغال بسیار اثرگذار دانست.

وی گفت: ایجاد نواحی صنعتی چنانچه مطابق با ظرفیت‌های مناطق برنامه‌ریزی شود می‌تواند موجب افزایش تولید شود.

مهدی‌پور با اشاره به ایجاد ناحیه صنعتی تمبی در مسجد سلیمان افزود: این ناحیه صنعتی در ۳۷ هکتار تاسیس شده که ظرفیت ایجاد ۴۱۵ کارگاه با اشتغال ۸۰۰ نفر را دارد.

۷۳ ناحیه و شهرک صنعتی در استان خوزستان وجود دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار