مدیرکل استاندارد قم گفت: با توجه به واگذاری صدور گواهینامه تایید نوع و فرآیند تطابق تولید وسایل نقلیه و ماشین آلات متحرک به ادارات استاندارد استانی، نخستین بازرسی در این راستا از شرکت تولید کننده ماشین آلات سنگین راه سازی قم صورت گرفت.
کد خبر: ۱۱۵۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴ 12 February 2024

به گزارش تابناک قم، محمد هادی سماواتی روز دوشنبه درگفت‌وگویی بیان داشت: در همین رابطه برای صدور تایید نوع در سطح استان، از شرکت تولید کننده ماشین آلات راه‌سازی از قبیل لودر و انواع بیل‌های مکانیکی واقع در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با حضور کارشناسان و متخصصان بازرسی و بازدید لازم به‌عمل آمد.

وی تاکید کرد: برای فعالیت واحدهای تولیدی وسایل نقلیه و ماشین آلات راهسازی، اخذ گواهینامه تایید نوع از اداره کل استاندارد استان الزامی است و بدین منظور بازرسی‌های اولیه و ادواری صورت می‌پذیرد.

وی افزود: تاکنون صدور تایید نوع خودرو به صورت متمرکز و کشوری از طریق دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حمل و نقل و ماشین آلات سازمان ملی استاندارد ایران صورت می‌گرفت که با ابلاغ دستورالعمل جدید نحوه صدور گواهینامه تأیید نوع و فرایند تطابق تولید وسایل نقلیه یا ماشین آلات متحرک تولید داخل این کار به استان‌ها واگذار شد.

سماواتی گفت: در فرایند صدور تایید نوع خودرو و ماشین آلات راهسازی، شرکت بازرسی اقدام به ارزیابی فنی و کیفی مواد اولیه، خط تولید و محصول نهایی تولیدکنندگان می‌نماید که این فرایند با نظارت عالیه کارشناسان سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود.

گفتنی‌است در استان قم چهار واحد تولید کننده خودرو در زمینه تولید کشنده‌های سبک و سنگین، کامیونت، مینی بوس، سواری ون و ماشین آلات راه سازی و همچنین ۲ واحد تولید کننده آمبولانس و ۱۶ واحد تولیدی موتورسیکلت فعالیت دارند.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری شهر قم، به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار