معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه کرمانشاه از تنوع غذایی بسیار خوبی برخوردار است، گفت: این استان ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری خوراک دارد.
کد خبر: ۱۱۵۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳ 13 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی اصغر شالبافیان در حاشیه برپایی میز گردشگری خوراک در هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران که با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و میهمانان خارجی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از انواع گردشگری، گردشگری خوراک است که امروزه توجه روزافزونی به آن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشور ما از نظر گردشگری خوراک قوی است، گفت: کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که هم ظرفیت مطلوبی در گردشگری خوراک دارد و هم توجه ویژه‌ای به این موضوع شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: کرمانشاه بیش از ۶۵ غذا را به عنوان میراث ناملموس به نام خود ثبت کرده و به عنوان شهر خلاق خوراک در فهرست شهرهای خلاق یونسکو ثبت شده است.

شالبافیان افزود: استان کرمانشاه با توجه به این ظرفیت ویژه می‌تواند در حوزه گردشگری خوراک در کشور مطرح شود.

مردم کرمانشاه در گردشگری خوراک خلاقیت دارند 

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی میراث، مسلم شجاعی مدیرکل گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی  نیز در حاشیه بر پایی میز گردشگری خوراک استان کرمانشاه اظهار کرد: ابتکار و خلاقیت مردم کرمانشاه در بحث گردشگری خوراک برای توسعه گردشگری خارجی بسیار حائز اهمیت است.

وی، کرمانشاه را یکی از قوی‌ترین و پرپتانسیل‌ترین استان‌های کشور در بحث گردشگری خوراک برشمرد و گفت: میز خوراک این استان در ضیافت نمایشگاه برای میهمانان ویژه و میهمانان خارجی بسیار جذاب بود. 

مدیرکل گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی افزود: این پتانسیل برای جهانی شدن گردشگری خوراک در کرمانشاه وجود دارد.

  از دنده کباب تا کاک، میهمانان خارجی را مجذوب ذائقه کرمانشاهیان کرد

وحید امیری معاون گردشگری استان کرمانشاه نیز در حاشیه برپایی میز گردشگری خوراک کرمانشاه اظهار کرد: با همکاری فدراسیون گردشگری خوراک ایران، میز خوراک کرمانشاه در حاشیه مراسم ضیافت وزیر میراث‌فرهنگی برای سفرا و میهمانان خارجی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران برپا شد.

وی با بیان اینکه تنها میز خوراک استان‌های کرمانشاه و همدان در این برنامه دایر شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه کرمانشاه شهر خلاق خوراک ایران است، در این برنامه حضور بسیار پر رنگی داشتیم.

سرپرست معاونت گردشگری استان با بیان اینکه ثبت ملی ۳۷ خوراک استان در روزهای گذشته از دیگر عوامل اثرگذار بر این انتخاب بود، گفت: این برنامه که در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران برگزار شد با هدف معرفی خوراک‌های مهم استان به مهمانان خارجی انجام شد.

امیری افزود: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از این برنامه شد و غذاهای شاخص خاص استان به شکل کامل و جامع برای بازدیدکنندگان معرفی شد.

وی گفت: در این برنامه نزدیک به ۳۰ خوراک خاص استان طبخ و به مهمانان خارجی معرفی شد.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: تنوع خوراکی های کرمانشاه بسیار مورد توجه مهمانان مراسم قرار گرفت و خوراک‌هایی همچون دنده کباب و سوغات استان همچون کاک کرمانشاهی از جذابیت خاصی برای بازدیدکنندگان برخوردار بود.

در استان کرمانشاه ۶۵ خوراک محلی در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

دنده کباب، کباب سنقری،خورشت خلال، آش عباسعلی، قاپلی گوشت، سیب پلو، قیسی روین، کلاته پیچک، نان تپ تپی، نان برنجی، بژی و ... از جمله خوراک‌های مورد توجه گردشگران در استان کرمانشاه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار