معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با اشاره به اینکه امنیت کامل در مرزهای استان ایلام برقرار است، گفت: مرز مهران رتبه اول در بین گمرکات هم مرز با عراق از نظر صادرات کالا را دارا است.
کد خبر: ۱۱۵۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴ 12 February 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدسبحان حسنی  با اشاره به اینکه در حوزه مسائل امنیتی و تأمین امنیت اقدامات زیادی انجام می‌شود، افزود: امنیت و آرامش ایجاد شده در جامعه حاصل زحمات افراد زیادی است که در حوزه‌های مختلف نظامی، انتظامی اطلاعاتی، شورای تأمین استان و…کار می‌کنند و بیشتر اقدامات هم پیشگیرانه و پیش دستانه است.

وی تصریح کرد: با وجود ۴۳۰ کیلومتر مرزهای استان ایلام جزو امن ترین مرزهای کشور است. حسنی اضافه کرد: کلیت فضای استان یک فضای امن است که حاصل تلاش و همکاری همه نهادها و مردم است، به طور مثال حضور عشایر در مرزهای استان خود عاملی برای امنیت است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام نقش عشایر در امنیت استان و به خصوص دفاع مقدس پررنگ بوده است، افزود: یک هماهنگی بسیار خوبی بین نهادهای امنیتی و اطلاعاتی استان و شورای تأمین وجود دارد. حسنی بیان کرد: طرح‌های بسیار خوبی در حوزه عمرانی مرزهای استان به خصوص در حوزه راهسازی و انسداد در حال اجرا است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با اشاره به هوشمندسازی انسداد مرزها در استان، اظهار کرد: بحث دیپلماسی مرزی جزو اولویت‌های استان است و با توجه به هم مرز بودن با سه استان، برای توسعه روابط اقدامات خوبی انجام شده است.

حسنی عنوان کرد: کاملاً بر مرزهای استان اشراف اطلاعاتی وجود دارد و موارد قاچاق به خصوص اسلحه در کمترین زمان کشف شده است.

وی گفت: تأمین امنیت در مرز مهران در زمان اربعین با این حجم زوار باعث شده این مرز به عنوان مرز اول کشور برای تردد زوار شناخته شود. وی افزود: امنیت یکی از نیازهای اساسی در جامعه است، تمام فعالیت‌های اقتصادی در استان و مرز مهران متأثر از امنیت مطلوب است.

حسنی اضافه کرد: مرز مهران رتبه اول در بین گمرکات هم مرز با عراق از نظر صادرات کالا است.

وی گفت: در همین دولت ۲۰ میلیارد تومان به روستاهای در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز استان ناشی از فروش سوخت در استان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: به زودی فاز دوم سوخت مرزی به روستای مرزی در استان پرداخت می‌شود. وی اظهار کرد: در همین دولت بخش زیادی از روستاهای مرزی استان از نعمت گاز، برق و آب برخوردار شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حوزه مشارکت‌های اجتماعی نقش سازمان‌های مردم نهاد مهم و تأثیرگذار است، افزود: در استان ایلام شاهد بیش از ۲۲۰ سازمان مردم نهاد فعال در بخش‌های مختلف هستیم./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار