معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:خوشبختانه از ابتدای سالجاری برای کشاورزان و همچنین تولید کنندگان حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی توافق شد . همچنین در آبان ماه مشکل اختلاف سامانه ۱۲۴ پیش فاکتور نیز حل شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸ 10 February 2024

به گزارش تابناک رضوی، کریم ذوالفقاری در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی ادوات، ماشین آلات و مکانیزاسیون مشهد اظهارداشت: یکی از افتخارات صنعت در سطح کشورمان، تولید ماشین‌ها، ادوات و دنبال بندهای کشاورزی و به نوعی تراکتوری است؛ بحث ادوات و دنبال‌بندهای ماشین‌های کشاورزی یکی از موضوعاتی است که مکانیزاسیون کشاورزی نامیده می‌شود که سبب ایجاد آسایش برای کشاورز و همچنین افزایش کیفیت محصول تولیدی می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام این خبر که از سال آینده شرکت‌های توانمند استان خراسان رضوی سالانه 3 هزار دستگاه در سه مدل تولید را آغاز خواهدکرد، بیان داشت: اگر چه متولی تولید ماشین‌های کشاورزی وزارت صمت است اما وزارت کشاورزی نیز متولی تامین تسهیلات و ترویج ماشین‌های خوب با تست و آزمون درمزارع است.

وی تاکیدکرد: خوشبختانه از ابتدای سالجاری برای کشاورزان و همچنین تولید کنندگان حدود 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی توافق شد. همچنین در آبان ماه مشکل اختلاف سامانه 124 پیش فاکتور نیز حل شد.

رئیس مرکز مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: تا کنون رقمی معادل دو هزار میلیارد تومان پرداخت شده که این عدد برای تامین ادوات کشاورزی و به نوعی نیز سرمایه در گردش برای تولیدکنندگان ماشین‌های کشاورزی به حساب می‌آید.

وی نمایشگاه کشاورزی مشهد را بزرگترین نمایشگاه کشاورزی ایران عنوان کرد و گفت: در کشورمان بیش از 550 شرکت ادوات و ماشین‌های کشاورزی را با بهترین استانداردها تولید می‌کنند که بیش از 300 شرکت دراین نمایشگاه حضور دارند و این درحالیست که بیش از نیمی از این شرکت ها از استان خراسان رضوی است و مابقی از سراسر کشور حضور دارند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه درحال حاضر هیچ ماشین و دنبال بندی در سطح کشور و یا در دنیای فناوری وجودندارد که ساخته شودو صنعتگران ما توان ساختش رانداشته باشند، تاکید کرد: به غیر از موتورشان که در برخی از آن ها دنده‌ها وارد می‌شود ،بقیه قطعات و ادوات و دنبال بندهای کشاورزی در داخل کشور ساخته می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان ساخت: خوشبختانه در حوزه صادرات نیز به کشورهای اطراف و همچنین کشورهای آفریقایی صادرات خوبی انجام می شودکه علاوه بر ایجاد اشتغال خوب ،شاهدارزآوری قابل توجهی هم برای کشور هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار