در ششمین روز از طلیعه چهل و پنجمین سال از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران نیز دولت مردان با دستان پر در نقاط مختلف خراسان جنوبی حاضر شده و اقدام به کلنگ زنی طرح‌های جدید و بریدن روبان پروژه های به سرانجام رسیده کردند.
کد خبر: ۱۱۵۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶ 06 February 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی؛ در ششمین روز از طلیعه چهل و پنجمین سال از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران نیز دولت مردان با دستان پر در نقاط مختلف استان حاضر شده و اقدام به کلنگ زنی طرح‌های جدید و بریدن روبان پروژه‌های به سرانجام رسیده کردند.

استاندار خراسان جنوبی که امروز مهمان شهرستان فردوس بود در ابتدای ورود به دیار تون به مقام شامخ شهدای فردوس با همراهی مسوولان، امام جمعه و نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی کرد و سپس کلنگ احداث آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید فروسیلیس فردوس را با سرمایه ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال و تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن فروسیلیس به زمین زد.

فعال شدن این واحد صنعتی و معدنی زمینه اشتغال ۱۹۰ نفر را فراهم می‌آورد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین روبان بهره برداری از واحد فرآوری و تولید پودر میکرونیزه بنتونیت را در این شهرستان با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۱۶ نفر برید.

همچنین با حضور قناعت استاندار خراسان جنوبی عملیات اجرایی یک واحد فرآوری مواد معدنی در فردوس با سرمایه گذاری هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغالزایی ۳۰ نفر به صورت مستقیم آعاز شد.

علاوه براین با حضور استاندار طرح گاوداری شیری صنعتی ۲۰ رأسی نیز این شهرستان نیز به بهره برداری رسید و زمینه اشتغال ۲ نفر فراهم شد؛ بنابراین گزارش همزمان با ششمین روز دهه فجر، ۱۹۴ واحد مسکونی در شهرستان فردوس به متقاضیان واگذار شد.

بعلاوه در این روز کارخانه آرد زرین در شهرستان فردوس با سرمایه ۸۲۰ میلیارد ریال و مخزن هزار مترمکعبی باغستان و یادمان شهدای گمنام جبل النور اسلامیه با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال نیز در این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

۴۷ پروژه مخابراتی بیرجند

به گزارش خبرنگار ما از بیرجند، امروز ۴۷ پروژه مخابراتی از جمله ایجاد و توسعه شبکه فیبر نوری در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

اسماعیل میری، مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی در آیین افتتاح این پروژه‌ها که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، فرماندار بیرجند و جمعی از مسوولان برگزار شد گفت: ۲۲۲ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های مخابراتی مرکز استان هزینه شده است و جمعیت بالایی در شهرستان بیرجند از مزایای آن برخوردار شدند.

وی افزود: ایجاد شبکه فیبر نوری در اراضی موسویه بیرجند، ۶ طرح ارتقای فناوری سایت تلفن همراه، پنج طرح نصب و راه اندازی سایت تلفن همراه، ۲ طرح توسعه شبکه فیبر نوری، ۱۰ طرح نصب، راه‌اندازی و توسعه سوئیچ، ۲ طرح شبکه فیبر نوری، ۱۱ طرح توسعه شبکه فیبر نوری خانگی، یک طرح توسعه شبکه انتقال و ۱۱ طرح نصب، راه‌اندازی و توسعه پورت پرسرعت از جمله پروژه‌های افتتاحی شرکت مخابرات در ششمین روز دهه فجر است.

پروژه‌های درمیان

گزارش خبرنگار ما از درمیان هم حاکی از آن است که در این شهرستان مرزی نیز امروز آیین بهره برداری از یک واحد مسکونی مسکن محرومان در روستای فورگ بخش مرکزی به نمایندگی از ۱۹ واحد در سطح شهرستان درمیان با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیون ریال توسط کمیته امداد شهرستان به بهره برداری رسید.

همچنین یک واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در روستای فورگ بخش مرکزی با اعتبار ۴۰ هزار میلیون ریال توسط بخش خصوصی مورد بهره برداری قرار گرفت.

طرح‌های نهبندان

خبرنگار ما از نهبندان هم گزارش داد که با حضور سرپرست فرمانداری این شهرستان ۱۷۰ طرح اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) به طور همزمان در نهبندان به بهره‌برداری رسید.

همچنین در این روز روکش آسفالت گرم محور نهبندان - بیرجند به طول ۳ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۶ میلیارد تومان، پروژه سازه سنگ و ملات روستای حسین آباد قاسم با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

بعلاوه کلنگ احداث اورژانس ۱۱۵ روستای دهک بخش سرداران با اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی (توازن) با اشتغال پایدار ۶ نفر به زمین زده شد.

ارمغان دولت برای سربیشه

گزارش خبرنگار ما از سربیشه هم حاکی از آن است که در این روز خط انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی روستای درخت‌توت به نمایندگی از ۱۲ روستای بخش درح شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

برای آماده سازی این پروژه کشاورزی در روستای درخت توت شهرستان ۴۰۷ متر عملیات لوله‌گذاری با اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیون تومان با مشارکت اهالی روستا انجام شده است و اعتبار هزینه شده برای هر ۱۲ روستای بخش درح نیز ۷۵۰ میلیون تومان است.

همچنین در این روز پروژه بهسازی و آسفالت ۱۲ هزار ۵۰۰ متر مربع از معابر شهر درح با اعتباری حدود ۲ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ احداث پارک بانوان این شهر نیز با سرمایه ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به زمین زده شد.

علاوه براین فاز نخست پارک سردار سلیمانی شهر درح نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

دیگر این که طرح آبیاری کم فشار در چاه عشایری درح در سطحی بیش از ۷۶ هکتار از اراضی کشاورزی و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و مشارکت مردمی افتتاح شد.

رهاورد ششمین روز برای قاینی‌ها

بنابر گزارش خبرنگار ما از قاینات، در این روز در پایتخت طلای سرخ جهان نیز ساختمان اداری حوزه‌های مقاومت بسیج شهید بهشتی و آل طه آرین شهر با اعتبار ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

همچنین پروژه آبرسانی به روستای دلاکان بخش سده با اعتبار ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، پروژه آسفالت روستای کومیران با اعتبار ۱۲میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

آن طور که خبرنگار ما از خوسف گزارش داد، در این شهرستان نیز در ششمین روز از فجر انقلاب شاهد افتتاح پوشش همراه و اینترنت روستای خرم با اعتبار ۴ میلیارد تومان و اصلاح شبکه و روشنایی معابر خوسف به نمایندگی از ۸ پروژه و با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان، برق رسانی به مزار شهید محمد قهرمان و... بودیم.

زمین چمن مصنوعی همت آباد

بنابر گزارش خبرنگار ما از زیرکوه در این شهرستان مرزی نیز امروز آیین افتتاح و بهره برداری از زمین چمن مصنوعی فوتبال روستای مرزی همت آباد این شهرستان با ۲ میلیارد تومان برگزار شد.

گزارش خبرنگار ما از طبس هم حاکی از آن است که در این روز آسفالت معابر ۳ روستای دولت آباد، نجادت آباد و امامزاده علی با اعتبار بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۱۷ میلیون تومان، پروژه‌های شهرداری طبس با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان و کارخانه تولید مصالح دانه بندی در شهر عشق آباد در این شهرستان به بهره بردای رسید.

همچنین کلنگ زنی پروژه اجرای خط آبرسانی غرب طبس با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان هم انجام شد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار