مدیر امور مالی دفتر برنامه ریزی انجمن اولیا و مربیان کشور گفت: برای اولین بار نگاه مردم سالار در مجموعه آموزش و پرورش ایجاد شده و آن هم دادن جایگاه ویژه به انجمن اولیاء و مربیان برای کمک به آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۱۱۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ 20 October 2015
مدیر امور مالی دفتر برنامه ریزی انجمن اولیا و مربیان کشور گفت: برای اولین بار نگاه مردم سالار در مجموعه آموزش و پرورش ایجاد شده و آن هم دادن جایگاه ویژه به انجمن اولیاء و مربیان برای کمک به آموزش و پرورش است.

رضا بسامی روز سه شنبه در مراسم نمادین هفته پیوند اولیاء و مربیان که در دبیرستان دخترانه استقلال کرمانشاه برگزار شد افزود: ما الان 100 هزار انجمن داریم که بالغ بر700 هزار عضو دارد که 70 درصد این اعضاء تحصیلات لیسانس و بالاتر دارند.

وی اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آمورش و پرورش که 23 هدف در آن دنبال شده یک هدف به انجمن اولیاء و مربیان اختصاص داده شده است.

وی از نگاه مادی که به انجمن اولیاء و مربیان می شود انتقاد کرد و گفت: نگاه مادی در انجمن در اولویت چندم است و اولویت اول حضور والدین در برنامه ریزی و مشارکت درسی دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این مراسم از موفقیت دانش آموزان کرمانشاهی خبر داد و گفت: در تابستان امسال دانش آموزان استان رتبه های برتر در زمینه های ورزشی و فرهنگی در سطح کشور کسب کردند همچنین در کنکور نیز از نظر کمیت پیشرفت خوبی داشته ایم.

سلیمان محبی در ادامه افزود: دانش آموزان کرمانشاهی جزو برترین استعدادهای کشور هستند که البته اگر ضعفی داریم نه به دلیل نداشتن استعداد بلکه بخاطر نبود تعهد و پشتکار است.

محبی خطاب به معلمین گفت: دبیران باید دلسوز باشند، درست است که حقوقشان کم است اما این مساله نباید بهانه ای بشود برای کم کاری، بلکه باید ضمن بیان مشکلاتمان وظایفمان را هم درست انجام دهیم.

وی اظهار داشت: درست است که طبق قانون اساسی تحصیل رایگان است اما برای بهبود کیفیت مدارس نیازمند کمک اولیاء دانش آموزان هستیم و اولیاء تا آنجایی که می توانند برای تعلیم و تربیت فرزندانشان هزینه کنند و بر فعالیت درسی آنها نظارت داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه هم در این مراسم با اشاره به اهمیت انجمن اولیاء و مربیان گفت: در این انجمن ما می توانیم از تخصص های مختلف والدین به عنوان مشاوره بهره بگیریم.

شریفه حق شناس افزود: دانش آموزان ما با کمک این انجمن می توانند یاد بگیرند که در برابر ناهنجاری های جامعه یک نه بزرگ بگویند و انجمن اولیاء و مربیان می تواند در آگاهی بخشی دانش آموزان در خصوص معضل اعتیاد و همچنین خطر ایدز بسیار موثر باشد.

در پایان این مراسم پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته پیوند انجمن اولیاء و مربیان قرائت شد و همچنین جمعی از فعالین این حوزه و دانش آموزان برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار