لزوم لایروبی آب بندان‌ها، به پایان رساندن سدهای نیمه‌تمام و مدیریت منابع آبی
الحمدالله در این دهه مبارک فجر خبر خوشحال کننده‌ای از سربازان گمنام وزارت اطلاعات داریم که به یک دستاورد بسیار مهمی رسیدند، شبکه‌های گسترده جاسوسی و تروریستی در آمریکا، اروپا و منطقه شناسایی شده است، این عیدی است که خدای بزرگ برای دهه فجر به ما داده است.
کد خبر: ۱۱۵۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷ 02 February 2024

به گزارش تابناک مازندران ، امام جمعه ساری خواستار لایروبی آب بندان‌ها، به پایان رساندن سدهای گلورد، هراز و زالم‌رود و مهار آب‌های سطحی و مدیریت منابع آبی شد گفت: نمونه‌های شکر خداوند بابت انقلاب اسلامی حضور گسترده در یوم الله ۲۲بهمن و برگزاری جشن مردمی در این دهه و حضور حداکثری در انتخابات ۱۱‌ اسفند پای صندوق‌های رای است.

به گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز ۱۳ بهمن ماه در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه مصلای ساری، اظهار کرد: همه شما و خودم را به تقوا، پارسایی، زهد و رعایت حلال و حرام خداوند سفارش و توصیه می‌کنم.

وی افزود: وجود نازنین پیامبر بزرگوار اکرم (ص) فرمودند که زیاد استغفار بکنید خداوند که به شما دستور به استغفار داده دلش می‌خواهد شما را ببخشد و باز هم فرمودند که خداوند تاکید دارد که هیچ مسلمانی را تحقیر نکن چون صغیر مسلمان هم پیش خداوند کبیر است و تفاوتی با هم ندارند و باز هم فرمودند که قهرمان و شجاع‌ترین انسان‌ها کسی است که بتواند در مقابل هوای نفس خودش بایستد و بر خودش غالب شود.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: شنبه روز فناوری فضایی است در همین دو هفته گذشته ما یک ماهواره ثریا با ماهواره‌بر خودمان و چند روز قبل هم سه ماهواره دیگر فرستادیم، ثریا در مدار ۷۵۰ و سه ماهواره دیگر در مدار ۴۵۰ کیلومتری، کسانی که از علم و فناوری سر در می آورند متوجه می‌شوند که این چه قدرتی است در دنیا چهار پنج کشور هستند که هم ماهواره می‌سازند و هم می‌فرستند، این دستاورد به برکت انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که از خدمات این عزیزان صمیمانه ممنونم، امروز که ۱۳ بهمن است روز تالاب‌ها نیز هست، در کشور ۲۴ تالاب ثبت جهانی شده که تالاب میانکاله و تالاب فریدونکنار در مازندران قرار دارند، تالاب‌ها نقش مهمی از نظر زیست‌محیطی و گردشگری دارند و ما باید اینها را به‌عنوان سرمایه‌های ملی حفظ کنیم، تالابها در این خشکسالی‌ها مواجه با کم آبی هستند اما مدیریت منابع آبی ما مقداری ضعیف است وگرنه در مازندران ۱۴ میلیارد مترمکعب نزولات آسمانی داریم که دو سوم آن تبخیر می‌شود که شرکت‌های دانش بنیان باید فکری به حال آن کنند، تبخیر را به تقطیر تبدیل کنند، از یک سوم باقیمانده حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب دوباره به دریا برمی‌گردد یعنی مدیریت ضعیف مهار روان‌آبها.

امام جمعه ساری در ادامه خواستار لایروبی آب بندان‌ها، به پایان رساندن سدهای گلورد، هراز و زالم‌رود و مهار آب‌های سطحی شد و گفت: حدود ۴۰ هزار هکتار زمین در سال گذشته دچار خشکسالی شده شاید حدود ۶۹ هزار هکتار از خشکسالی آسیب دیده، خدا باران را فرستاده ما باید بتوانیم آنها را حفظ کرده و استفاده کنیم‌، پسماند، آب و تالاب مجموعه ای به هم پیوسته هستند، جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و محیط زیست باید در رابطه با این مسائل مدیریت درستی داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: در استان مشکل پسماند داریم، زباله‌سوز ساری هر چه زودتر باید تمام شود، زباله‌سوز نوشهر که مشغول فعالیت است تصفیه‌خانه‌اش ضعیف است شاید هم فعال نباشد، هر روز ۶۰ متر مکعب از شیرابه وارد منابع آبی زیرزمین و رودخانه‌ها می‌شود که باید فکری کنند.

وی اعلام کرد: الحمدالله در این دهه مبارک فجر خبر خوشحال کننده‌ای از سربازان گمنام وزارت اطلاعات داریم که به یک دستاورد بسیار مهمی رسیدند، شبکه‌های گسترده جاسوسی و تروریستی در آمریکا، اروپا و منطقه شناسایی شده است، این عیدی است که خدای بزرگ برای دهه فجر به ما داده است.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به حدیثی از امام هفتم (ع) و ضمن تسلیت ایشان که سه شنبه آینده است، عنوان کرد: فرمودند مردی از اهل قم قیام و دعوت به حق می‌کند و مردمی دور آن جمع می‌شوند که با صلابت و شجاع همچون پاره‌های آهن هستند، قطعا یکی از مصادیقش تا اینجای تاریخ حضرت امام راحل همان مرد اهل قم است که در سال ۱۳۴۲ دعوتش به حق برخاسته و در سال ۱۳۵۷ دوباره این فریاد را سر داده و مردم باوفای ایران دورش جمع شدند و این انقلاب شکوهمند به پیروزی رسیده که واقعا باید خدا را به این نعمت شکر کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: نمونه‌های شکر خداوند بابت انقلاب اسلامی حضور گسترده در یوم الله ۲۲بهمن و برگزاری جشن مردمی در این دهه و حضور حداکثری در انتخابات ۱۱‌اسفند پای صندوق‌های رای است و عدم حضور ناشکری است.

امام جمعه ساری افزود: خدمات و زحماتی به حق انجام گرفته، حال ما کاستی‌ها را نباید حجابی برای ندیدن خدمات بدانیم، در همین دهه بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان پروژه‌ها افتتاح و ۲ هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود که به برکات انقلاب اسلامی است.

این مسئول تاکید کرد: باز هم به دولتمردان و مسئولان عرض می‌کنم که شایستگی این ملت برای خدمت‌رسانی بیش از اینهاست، نباید مشکلاتی را شاهد باشیم، میزهای خدمت برپا می‌شد این میزها دو رو دارد یکی خدمت اما دیگری این است که خدای ناخواسته دستگاه‌های مربوطه در روال روزمره اداری خود ضعف دارند وگرنه اگر در تایم اداری کار خوب انجام شود دلیلی ندارد که طرف به اینجا مراجعه کند، امیدواریم مدیریت‌ها قوی تر و مسئولانه‌تر باشد‌.

وی خاطرنشان کرد: سالروز وفات حضرت ابوطالب در چهارشنبه پیش رو را داریم که این شخصیت مومن و موحد بود دیگران به خاطر بغضی که به علی (ع) دارند می‌خواهند ایشان را مشرک خطاب کنند که به خاطر حفظ پیغمبر مصلحت بود که سکوت کند و متکفل پیامبر باشد، برای روح ایشان آرزوی رحمت و مغرفت داریم.

آیت الله محمدی لائینی در پایان بیان کرد: روز دوشنبه آينده سالروز فتح خیبر است که به‌وسیله علی (ع) فتح شده، امروز هم خیبرهایی داریم، سرزمین اشغال شده فلسطین تبدیل به خیبر دیگری شده، ما اینجا تاکید می‌کنیم که اشغالگران نابود خواهند شد و قلعه آنها یعنی فلسطین اشغالی قطعا آزاد خواهد شد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار