فرماندار شهرستان خوسف گفت: خون شهدا تعیین و تضمین کننده ادامه راه انقلاب اسلامی است
کد خبر: ۱۱۵۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴ 31 January 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سید علی حسینی، فرماندار این شهرستان در اولین جلسه ستاد شهرستانی دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی اظهارداشت: خون شهدا تعیین کننده و تضمین کننده ادامه راه انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به این که آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا هنوز زنده است با بیان ویژگی‌های شهدا از نگاه مقام معظم رهبری گفت: جانبازی و گذشتن از جان به خاطر یک آرمان مقدس، یکی از مهمترین شاخص‌های شهداست و این شاخصه رمز ماندگاری شهدا و زنده بودن راه آن هاست.

وی با مقایسه انقلاب مقدس جمهوری اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های بزرگ در دنیا از لحاظ تداوم انقلاب و پایبندی به آرمان‌های اولیه انقلاب افزود: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی خون شهدا است.

نماینده عالی دولت در شهرستان خوسف در بخش دیگر سخنان خود پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران را مرهون خون شهدا دانست و اظهار داشت: پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در مقایسه با قبل از انقلاب بی نظیر است.

حسینی به گام‌های بلند نظام جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت‌های علمی در دنیا اشاره کرد و ادامه داد: در دورانی که همه دنیا در هر حال تلاش و رقابت در عرصه‌های علمی بوده، ایران از جبران دوران قبل از انقلاب فراتر رفته و آمار‌ها نشان می‌دهد اکنون ایران دارای رتبه ۱۵ ام تولید علم است.

فرماندار خوسف با بیان اینکه هیچ کشوری جز از حوزه علم، دانش و آگاهی توسعه پیدا نکرده است یادآور شد: برخی از آثار پیشرفت علمی ایران اسلامی، اکنون نمایان شده و برخی دیگر را در آینده خواهیم دید چراکه اگر رشد علمی کشوری افزایش پیدا کند به طور قطع در همه عرصه‌ها رشد خواهد کرد.

حسینی با مقایسه نرخ سواد، تامین زیرساخت‌ها در روستا‌ها، دسترسی به آب آشامیدنی و برق، امید به زندگی، تحصیلات و... در دوران قبل و پس از انقلاب، تصریح کرد: اکنون ایران صدر نشین سرعت رشد شاخص توسعه انسانی بر اساس آمار سازمان ملل در دنیاست و همه این پیشرفت‌ها حاصل انقلاب و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با تأکید بر استفاده از همه ظرفیت‌ها در راستای برگزاری دومین کنگره استانی۲ هزار شهید استان، یادآور شد: برگزاری باشکوه اولین کنگره استانی در سال ۱۳۹۷مسئولیت اعضا را برای برگزاری این مراسم سنگین‌تر می‌کند.

فرماندار خوسف در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو، انتخابات را نشانه حقانیت نظام برشمرد و بر آگاهی به داشته‌های نظام اسلامی، قبل از تبیین تاکید کرد.

انقلاب اسلامی بی نظیرترین انقلاب در دنیا

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به بی نظیر بودن انقلاب اسلامی در میان سایر انقلاب‌های دنیا، انقلاب را مدیون امام راحل (ره) و شهدا دانست.

سرهنگ هزاری با بیان اینکه فضای درون ما همیشه در مواجهه با دو جبهه حق و باطل موسایی و فرعونی است ادامه داد: این فضا اکنون نیز در جوامع بشری به مانند گذشته نمایانگر است و اقدامات صهیونیست‌ها در حمله به مدارس و کشتار کودکان، جوانان، نوجوانان و زنان بی پناه نشان دهنده تکرار روحیه فرعونی است.

وی با ذکر این نکته که هنوز کسانی وجود دارند که موسی وار و نبوی وار مردم را بیدار کرده و مردم را به ایستادگی و مقاومت دعوت می‌کند ادامه داد: امروز یاران امام خمینی (ره) و سربازان رهبر معظم انقلاب در جبهه مقاومت در مقابل این فرعونیان ایستاده اند.

سرهنگ هزاری تنها راه مقابله با روحیه فرعونی را روحیه شهادت طلبی عنوان کرد و اظهار داشت: واژه پر معنای شهادت توسط امام در ایران اسلامی به منصه ظهور رسیده و از عرصه نظر به عرصه عمل جلوه گر شد و نشان داد با این روحیه می‌توان ایستادگی کرده و پیشرفت کرد و اکنون نیاز داریم این روحیه در بین ما بماند.

در ادامه این جلسه سیاست‌های کلی این ستاد تشریح شد و احکام اعضای این کارگروه در شهرستان ابلاغ شد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار