رئیس پلیس فتا البرز گفت: مردم پیامک مشکوک با ترفند سود سهام عدالت را باز نکنند.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸ 27 January 2024
به گزارش «تابناک البرز» رسول جلیلیان گفت: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی تحت عناوین از‌جمله دریافت سود سهام عدالت، سعی در ترغیب افراد به کلیک نمودن روی لینک ارسالی کرده و سپس هدایت به درگاه بانکی جعلی می‌کنند.
‌رئیس پلیس فتا البرز افزود: کاربران بدون آگاهی وارد لینک‌های آلوده شده درحالی که یک بدافزار بوده و کلاهبرداران با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت برده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.
‌جلیلیان در ادامه از دستگیری کلاهبردار ۱۵‌ساله‌ای که از طریق ارسال پیامک با عنوان واریز سود سهام عدالت اقدام به فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی شهروندان می‌کرد در استان البرز خبرداد.
‌وی افزود: متهم با ارسال لینک‌های با محتوای مشاهده سهام عدالت به فردمالباخته، کاربر را به صفحه فیشینگ هدایت و پس از اخذ اطلاعات بانکی، برداشت‌های متعددی از حساب شاکی برداشت کرد. همچنین با نصب بد‌افزار بر روی گوشی شاکی به اطلاعات حساب‌های بانکی، هویتی و گوشی همراه شاکی نیز دسترسی پیدا کرده بود.
‌جلیلیان گفت: کلاهبرداران سایبری با توجه به فراخور نیاز‌های جامعه علاوه بر ترفند‌های مختلف، اقدام به تبلیغات و ارسال پیام با مضمون ثبت نام و سود سهام عدالت کرده و از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.
‌رییس پلیس فتا البرز افزود: ثبت نام سهام عدالت فقط از طریق سایت رسمی بوده و هرگونه تماس، پیامک و لینک ارسالی به‌ کاربر کلاهبرداری است.
‌به گفته وی، سهل‌انگاری و نا‌آگاهی کاربران سبب شده کلاهبرداران از این فرصت سوء استفاده کرده برداشت غیرمجاز هرروز رو به افزایش است.
‌وی یاداورشد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شود و کاربران به‌هیچ‌عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.
رییس پلیس فتا البرز یادآورشد: سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواده‌ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه‌های این سایت بپردازند.
‌وی تأکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار