امام جمعه مشکین‌شهر گفت: در انتخابات، اصل مشارکت و ضریب بالای حضور مردم در پای صندوق‌های رأی‌گیری است؛ علاوه بر تکلیف، این حق مردم هست که با مشارکت بالا این انقلاب را بیمه کنند.
کد خبر: ۱۱۵۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲ 26 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل، حجت‌الاسلام رضا باوقار ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت نماز گزاران به تقوای الهی در خصوص فضیلت انسان‌های با ادب اظهار کرد: خداوند متعال بهترین کرامت را به انسان‌های با عزت و کرامت که ادب را سرلوحه خود قرار می‌دهند، اعطاء کرده است.

وی با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر افزود: دلایل متعددی برای حقانیت امام علی (ع) وجود دارد که از این بین می‌توان به تولد حضرت در خانه خدا و ولایت امیرالمؤمنین که مسلمانان روزانه پنج مرتبه به سمت کعبه نماز برپا می‌دارند (چرا که حضرت علی (ع) مظهر تجلی اسماء حسنه پروردگار عالم است)، اشاره کرد.

امام جمعه مشکین‌شهر فرارسیدن شهادت حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علی‌ها را تسلیت گفته و تصریح کرد: این بانوی بزرگوار اسلام مظهر شجاعت، بندگی، ایثار و شهادت هستند؛ حتی در طول مدت اسارت، این بانوی بزرگوار نماز نافله راهم ترک نکردند و از بانوان جامعه اسلامی می‌خواهیم این بانوی اسلام را برای خود الگوی مناسب قرار دهند.

باوقار با بیان اینکه در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران هستیم، ادامه داد: در آغازین روز‌های چهل و پنجمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم؛ امام خمینی (ره) توانست انقلابی را به راه بیندازد که حکومت ۲۵۰۰ ساله رژیم منحوس پهلوی را ساقط و زمینه ساز حکومت عدل در ایران اسلامی را به وجود آورده و توانست ریشه ظلم و ناعدالتی را با کمک مردم از بین ببرد.

وی گفت: مردم از ارکان انقلاب اسلامی هستند و در دیدار اخیر ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر انقلاب، ایشان در فرمایشات خود ۹۹ بار از کلمه مردم استفاده کردند و این نشان می‌دهد انقلاب اسلامی بدون مردم هیچ ارزشی ندارد.

امام جمعه مشکین‌شهر در رابطه با حضور مردم در انتخابات، خاطرنشان کرد: در انتخابات، اصل مشارکت و ضریب بالای حضور مردم در پای صندوق‌های رأی‌گیری است؛ علاوه بر تکلیف، این حق مردم هست که با مشارکت بالا این انقلاب را بیمه کنند؛ دشمن می‌خواهد مردم را از نظام جمهوری اسلامی دور سازد، اما مردم ایران در روز انتخابات، خلق حماسه می‌کنند.

باوقار به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و افزود: ۱۱۰روز از این عملیات بزرگ گروه‌های مقاومت می‌گذرد؛ این عملیات معادلات و محاسبات غرب را بر هم زده است؛ ایران مقتدر و محور مقاومت را جهانی کرد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار