امام جمعه کرمانشاه:
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه گفت: امام علی (ع) نمونه برجسته و الگوی بشریت برای رسیدن به کمال و سعادت و نمونه راستین شجاعت و فداکاری است.
کد خبر: ۱۱۵۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳ 26 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌الله غفوری شامگاه روز گذشته (پنجشنبه پنجم بهمن ماه) در جشن ولادت حضرت علی‌ (ع) که در حیدریه امیرالمؤنین (ع) برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرمودند «تمام کسانی که می‌خواهند وجهی از کمال را ارائه دهند، خودشان را به وجود مقدس امیرالمومنین (ع) منتسب می‌کنند».

وی با اشاره به جایگاه بالا و مقام والای حضرت علی (ع)، گفت: در قرآن کریم برای توصیف وجود مقدس امیرالمومنین، حضرت علی ابن‌ابی‌طالب (ع) ٣٠٠ آیه شریفه داریم، اما بعضی آیات قرآن خاص امیرالمومنین (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: این آیات مانند آیه شریفه لیلة‌المبیت که در بسترخوابیدن حضرت علی (ع) به‌ جای پیامبر گرامی اسلام (ص) هنگامی که مشرکین قصد ترور پیامبر اکرم (ص) را داشتند، روایت می‌کند.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) بالاترین الگوی بشر برای رسیدن به سعادت است، گفت: بالاتر از وجود مقدس امیرالمؤمنین (ع) در خداشناسی، فداکاری، شجاعت و شهامت، رسیدگی به حال فقرا، عدالت، اطاعت‌پذیری از محضر پیامبر اسلام (ص) و ایثار و فداکاری در راه خدا، نمی‌توان شخص دیگری را مثال زد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار