استاندار کردستان گفت: براساس انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد تعاون بسیج برای افزایش تولید در کردستان، اولین واحد 20 هزار راسی دامداری با سرمایه‌گذاری بنیاد ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ 24 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان بخش کشاورزی استان کردستان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کشاورزی مهم‌ترین بخش اقتصادی کردستان است و مهم‌ترین مزیت در کنار همه مزیت‌هایی که در استان داریم، ظرفیت‌های بخش کشاورزی است.

وی تصریح کرد: نقش استان کردستان در تامین امنیت غذایی کشور هر سال بیشتر از گذشته می‌شود و خوشحالیم در سال زارعی که پشت سر گذاشتیم رتبه نخست تولید گندم دیم را کسب کردیم و بیش از ۱۰ درصد گندم کشور در کردستان تولید شد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم از جهات مختلف در اخذ مجوز، تبدیل اراضی دیم به آبی ظرفیت کشاورزی را افزایش دهیم و شاهد ارزآوری بیشتر در این حوزه باشیم.

وی تصریح کرد: در سفر امسال رئیس جمهور به کردستان ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از این اراضی شبکه پایاب سد گاران بهره‌برداری و در قالب تعاونی‌های تولید و آب‌بران تحویل کشاورزان شد.

زارعی‌کوشا افزود: جدای از اینکه در حوزه ترویج و تغییر الگوی کشت در استان اقدامات خوبی انجام شده است، کردستان در زمینه دام و طیور نیز یکی از استان‌های مولد کشور است.

استاندار کردستان گفت: براساس انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد تعاون بسیج برای افزایش تولید در کردستان، اولین واحد ۲۰ هزار راسی دامداری با سرمایه‌گذاری بنیاد ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: در حوزه صنایع تبدیلی نیز علاوه بر ورود سرمایه‌گذاران، هلدینگ‌های کشاورزی و شستا هم برای فرآوری سیب‌زمینی و سایر محصولات در استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: پای هلدینگ‌های ملی به استان باز شده و امیدواریم آنچنان که باید و شاید در جهت توسعه و تقویت بخش کشاورزی گام‌های موثری برداریم.

وی خواستار اطلاع‌رسانی دقیق از اقدامات حوزه جهاد کشاورزی از طریق رسانه ملی و سایر رسانه‌ها شد و گفت: نسل جوان ما امروز به شدت نیازمند آشنایی با الگو‌های کشاورزی و فرایند موفقی است که کشاورزان نمونه طی کرده‌اند.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: در این مراسم به افراد برگزیده بخش کشاورزی، مجوز و حواله خودرو زامیاد سایپا به صورتی که ۵۰ درصد به صورت نقد و مابقی در قالب چند قسط اهدا می‌شود.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار