معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: فضای اقتصادی کرمانشاه آماده جذب سرمایه‌گذاران یا حداقل ریسک است.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹ 21 January 2024

فضای اقتصادی کرمانشاه آماده جذب سرمایه‌گذاران استبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محسن کوشش‌تبار ظهر امروز یکشنبه (یکم بهمن ماه) در مجتمع باغ چهار هزار هکتاری شرکت و صنعت پیوند بیستون فارس که مجری آن وابسته بنیاد مستعضفان است  اظهار کرد: این مجتمع از نظر زنجیره ارزش خرما با ابتکار عمل صورت گرفته به تولید قابل توجهی خواهد رسید.

وی افزود: موقعیت استان با توجه به‌ اینکه مرز خسروی یکی از مبادی ورودی به کربلا است می‌تواند سبب جذب گردشگر شود و این مجموعه با چند منظوره شدن سبب جذب گردشگرانی از اقصی نقاط ایران و حتی عراق می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تصریح کرد: ایام اربعین برکات خوبی به استان کرمانشاه داده و این استان نیز با توجه به اینکه موقعیت خوبی در مسیر تردد زوار فراهم دیده در تلاش بوده که استفاده حداکثری را داشته باشد.

وی عنوان کرد: فضای اقتصادی کرمانشاه به شدت آماده جذب سرمایه‌ گذارانی است که می‌خواهند با حداقل ریسک در این استان حضور یابند و شاخص‌های کسب کار در کرمانشاه و ضریب امنیت سرمایه‌گذاری در این استان مطلوب است.

وی افزود: از مسیر تردد زائران در استان کرمانشاه به ویژه در ایام اربعین باید بهره‌مندی چند منظور داشته تا در این مسیر با ایجاد جذابیت‌های گردشگری و نیز امکانات رفاهی به مسیر خوبی برای اسکان تبدیل شود.

مجتمع باغ پیوند بیستون فارس شامل بزرگترین نخلستان کشور می‌شود

علی ادیب‌‌نیا مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پیوند بیستون فارس اظهار کرد: این مجموعه چهار هزار هکتاری به شکل نعل اسب از سه طرف با کشور عراق هم‌ مرز است.

وی افزود: با احداث این مجتمع چیزی در حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون مترمکعب در سال از خروج آب از کشور جلوگیری و صرف تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پیوند بیستون فارس تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۴ این مجتمع شامل بزرگترین نخلستان کشور و این مجتمع شامل ۷۰۰ تا ۷۵۰ هکتار از ارقام خاص خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: علوفه برای بخش دامداری‌ و تأمین چوب با کاشت اکالیپتوس را در قالب دیگر اهداف تعریف شده در این مجتمع خواهیم گذاشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار