معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: رسانه ملی برای انتخابات باشکوه برنامه‌های خوبی را پیش‌ بینی کرده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ 20 January 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حسن عابدینی، معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما کشور امروز در مراسم راه اندازی شبکه‌های انتخاباتی خراسان جنوبی اظهار کرد: از اقداماتی که صدا و سیما دنبال می‌کند، عدالت گستری و هویت محوری است و آنتن شبکه ملی باید در اختیار کسانی باشد که می‌توانند برای دیگران الگو باشند.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما این است که در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری در مسیر جهاد تبیین گام برداریم، بیان کرد: تبیین دستاورد‌های انقلاب در راستای امیدآفرینی نقش مؤثری در حضور مردم پای صندوق‌های رأی دارد و از طرفی هم برگزاری انتخابات باشکوه زمینه ساز اقتدار نظام است.

معاون امور استان‌های صدا و سیما با ذکر این نکته که صدا و سیما تلاش می‌کند با راه اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی، شور انتخابات و مشارکت مردمی را افزایش دهد، تصریح کرد: یکی از مسیر‌هایی که می‌تواند ما را در برگزاری انتخاباتی درست و باشکوه کمک کند راه‌اندازی کانال‌های انتخاباتی برای نامزد‌ها است.

عابدینی با اشاره به راه‌اندازی چهار کانال انتخاباتی در خراسان جنوبی، بیان کرد: با راه‌اندازی کانال‌های انتخاباتی یک جهش فنی در صدا و سیما رقم می‌خورد و تلاش می‌کنیم در شبکه‌های انتخاباتی علاوه بر ویژگی‌های هر حوزه انتخابی، تبلیغات و برنامه‌های نامزد‌ها را نیز برای مردم پخش کنیم تا مردم براساس برنامه‌های نامزد‌های انتخاباتی، نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

به گفته وی هر نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای تبلیغ در این کانال‌های تلویزیونی مختص هر حوزه انتخابیه را پیدا می‌کند که البته این زمان بدون در نظر گرفتن تکرار‌های هر برنامه خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه هدف از راه اندازی کانال‌های انتخابات تلاش برای افزایش مشارکت مردم است، عنوان کرد: امیدواریم با این موضوع بتوانیم زمینه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی را رقم بزنیم.

معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: تعداد کانال‌های انتخاباتی در هر استان بستگی به تعداد حوزه‌های انتخاباتی و تعداد نامزد‌ها دارد و امیدواریم با راه‌اندازی این کانال‌ها بتوانیم نقش ارزنده‌ای در ایجاد شور انتخاباتی داشته باشیم.

عابدینی با بیان اینکه بیشتر کسانی که در حال حاضر ناظر بر انتخابات هستند، مردم می‌باشند، اظهار داشت: در کشور ۷۰۰ - ۸۰۰ هزار نفر در فرآیند انتخابات مشارکت دارند و ناظر بر انتخابات هم هستند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در ایران با مشارکت عواملی از اقشار مختلف برگزار می‌شود و هیچ کدام از این عوامل استخدام شورای نگهبان نیستند افزود: برگزاری انتخابات با مشارکت خود مردم مانند آنچه در ایران اتفاق می‌افتد در هیچ جای دنیا رخ نمی‌دهد.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه هندسه نوین قدرت جهانی امروز به دست جمهوری اسلامی رقم می‌خورد، افزود: به گفته خود اندیشمندان آمریکایی، یکی از چهار کشوری که می‌تواند از شرایط سخت کنونی در جهان عبور کند و قدرت قابل توجه به حساب آید، جمهوری اسلامی است.

عابدینی خاطرنشان کرد: این گفته اندیشمندان آمریکایی با همان سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر قرار گرفتن ایران در پیچ تاریخی مطابقت می‌کند.

وی با بیان اینکه ایران امروز در عرصه‌های علمی و همچنین جنگ نرم حرفی برای گفتن دارد، گفت: اندیشه آزادی خواهی اسلامی ایران امروزه از غرب تا شرق و از سوریه، عراق و فلسطین گرفته تا افغانستان و پاکستان در حال شنیده شدن است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار