امام جمعه موقت بوشهر باتأکید بر حل مشکلات و تحقق مطالبات مردم و مبارزه با گرانی قیمت کالاها و بیکاری، گفت: باید زمینه نقش‌آفرینی مردم در انتخابات ۱۱ اسفند و ناکامی دشمنان و افزایش اقتدار ایران اسلامی بیش از پیش فراهم شود.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲ 19 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی امام جمعه موقت بوشهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور، اظهار داشت: امامت جمعه جزو سخت‌ترین کار‌ها است و شاید کمتر کاری به دشواری امامت جمعه باشد چراکه امام جمعه هم باید دارای اخلاص باشد و هم به مردم توجه لازم شود.

وی، نقش مردم در برپایی حکومت و تمدن اسلامی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: حضور، نقش و خواست مردم یک اصل اسلامی است، رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) با تکیه با مردم حکومت اسلامی تشکیل و گسترش داد و با اعتماد به مردم در مقابل دشمنان ایستاد.

امام جمعه موقت بوشهر، حضور و نقش‌آفرینی مردم در قیام، ولی خدا را یک اصل اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن و مجموعه احکام اسلامی حضور مردم به اسلام حیات، اقتدار و عزت می‌دهد. ش

خطیب جمعه بوشهر، با بیان اینکه امام جمعه وظیفه دارد اخبار جهان و کشور و منطقه را اطلاع‌رسانی کند، افزود: مقام معظم رهبری یکی از خطرات مهم در تهدید آینده جامعه اسلامی را موضوع هولناک پیری و از بین رفتن جمعیت جوان کشور اعلام کردند.

وی موضوع پیری جامعه را یک مسئله داخلی و توطئه خارجی دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان و مستکبران عالم این سیاست را در تمام جهان از جمله ایران اجرایی کرده‌اند.

امام جمعه موقت بوشهر از بین رفتن جمعیت پیشران کشور را یک تهدید برای آینده نظام دانست و تأکید کرد: جمعیتی که کشور را به افق‌ها نزدیک و در برابر توطئه دشمن دفاع می‌کند و به پیشرفت می‌رساند، جمعیت جوان است که باید به موضوع فرزندآوری توجه ویژه شود.

امام جمعه موقت بوشهر، با بیان اینکه سبک زندگی تغییر کرده است، افزود: تاخیر در ازدواج‌ها از موضوعات مهم است که در تغییر سبک زندگی انسان‌ها دشمن کار کرده و این یک توطئه است برای اینکه جمعیت جوان جامعه بگیرند تا هر نوع سیاست، کار و برنامه‌های خود به دلخواه اجرایی و مردم را استثمار کنند.

اسماعیلی، انجام اعمال الهی را وظیفه انسان‌های با ایمان دانست و تأکید کرد: فرزندآوری، ازدواج‌های به هنگام، جمع‌آوری فرهنگ تجرد و فردگرایی از وظایف انسان‌های با ایمان است.

خطیب جمعه بوشهر، با بیان اینکه مقام معظم رهبری حضور مردم مومن، متدین، وفادار در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف را بی‌نظیر اعلام کردند و افزود: تکریم و خدمت‌رسانی و تلاش واقعی برای مردم از تأکیدات مقام معظم رهبری است.

وی نقش و حضور مردم در انتخابات را یک وظیفه و حق برای آحاد جامعه دانست و تأکید کرد: انتخابات و حضور مردم در ایران اسلامی مظهر اقتدار و مردم سالاری دینی است و اقتدار، اتحاد، شوکت کشور را به رخ دشمنان می‌کشاند و امنیت آفرین است.

وی، دلسرد کردن مردم را توطئه همیشگی دشمنان دانست و تصریح کرد: توطئه دشمنان در دلسرد کردن مردم این است که مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی حضور نداشته و نسبت به سرنوشت کشور بی اهمیت باشند.

امام جمعه موقت بوشهر، پایین بودن مشارکت‌های مردم در انتخابات را از خواسته دشمنان دانست و بیان کرد: اگر بخواهیم خواسته دشمنان محقق نشود باید در انتخابات ۱۱ اسفند و پای صندوق‌های اخذ رأی حضور حداکثری داشته باشیم و اگر حضور ضعیف باشد قطعاً دشمنان برای جامعه اسلامی ناامنی ایجاد می‌کنند.

اسماعیلی، انتخابات را در متن دین اسلام دانست و تأکید کرد: انتخابات در آموزه‌ها و احکام اسلامی قرار دارد و حضور در انتخابات ضمن نشان دادن اقتدار حکومت، اعتبار، ابهت و احترام کشور‌ها به جامعه اسلامی افزایش می‌دهد و همه وظیفه دارند در این مظهر اقتدار مشارکت حداکثری داشته باشند.

خطیب جمعه بوشهر، باتأکید بر حل مشکلات و تحقق مطالبات مردم و مبارزه با گرانی قیمت کالا‌ها و بیکاری، گفت: باید زمینه نقش‌آفرینی مردم در انتخابات ۱۱ اسفند و ناکامی دشمنان و افزایش اقتدار ایران اسلامی بیش از پیش فراهم شود.

وی، با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت فلسطین، یمن، حزب‌الله مظلومیت و اقتدار خودشان و عظمت اسلام را به جهان اعلام کردند، گفت: این ملت مظلومیت خودشان را با خون کودکان غزه، آوارگی‌ها، تخریب‌ها و اقتدار خودشان را با استقامت، صبر، مقاومت و عظمت اسلام و قرآن و با ایمان به خدا به همه جهان نشان می‌دهد و با این صبر و مقاومت فاتح قلوب مردم در تمام دنیا و نابودی این رژیم منحوس اسرائیل خواهد شد.

امام جمعه موقت بوشهر با قدردانی از پاسخ مقتدرانه و درهم شکننده نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در شکستن مواضع گروه‌های تروریستی در شرق و غرب کشور، اضافه کرد: تقاضا می‌شود تا برچیدن شدن عوامل ناامنی و ترور مردم این برخورد‌ها ادامه داشته باشد و کشور‌های همسایه هم حواسشان باشد بیشتر مراقبت کنند چراکه تولد، زندگی و ادامه حیات این گروه‌های تروریستی به نفع هیچکدام از کشور‌ها نیست و تنها به نفع آمریکای جنایتکار است.

اسماعیلی، با اشاره به اینکه ایام معنوی اعتکاف در پیش داریم، گفت: از برنامه‌ریزی صورت گرفته در برگزاری مراسم اعتکاف در استان بوشهر قدردانی می‌شود و از مسوولان و خادمان دینی تقاضا می‌شود شرایط لازم برای برگزاری و حضور حداکثری جوانان در مراسم معنوی اعتکاف در نقاط مختلف استان فراهم کنند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار