امام جمعه برازجان گفت: مردم غزه با ایستادگی خود اسلام را در چشم انسان‌های جستجوگر عالم، ترویج و قرآن را محبوب کردند.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸ 19 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه درباره حملات سپاه به مقرر تروریست‌های صهیونیستی و داعشی، اظهار داشت: این آغاز انتقام از تروریست‌ها بوده و تا آخرین نفر آن‌ها مورد ضربه قرار خواهند گرفت.

وی افزود: ایران با این همزمانی حمله به داعش و موساد در انتقام حملات تروریستی، عملا رژیم صهیونیستی را هم‌ردیف داعش در تروریسم معرفی می‌نماید.

حجت‌الاسلام مصلح با بیان اینکه در این حملات برای اولین‌بار از موشک‌های بسیار دقیق با برد بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر استفاده شد، ادامه داد: مقر تروریست‌ها در ادلب سوریه از جنوب خوزستان مورد حمله قرار گرفت در حالی که اگر از کرمانشاه و یا آذرباجان غربی اقدام می‌شد، مسافت نزدیک‌تر بود، اما انتخاب این برد کاملا حساب‌شده و معنادار است؛ وقتی بدانیم حداقل برد موردنیاز موشکی از ایران به اسراییل تقریبا معادل همین ۱۲۰۰ کیلومتر است.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: این عملیات علاوه بر تنبیه و انتقام سخت از تروریست‌های میدانی در عین حال یک پیام هشدار‌آمیز بسیار محکم به رژیم صهیونیستی داشت که در صورت تداوم اقدامات تروریستی علیه مردم و منافع ایران، گرفتار انتقام دستان بلند ایران خواهد شد.

وی با تبریک انتصاب فرماندهی جدید انتظامی شهرستان دشتستان، بیان کرد: ایشان شخصیتی مؤمن، متعهد، انقلابی، کارآمد و آشنا به شهرستان است و مردم نجیب و ولایتمدار قدردان همه مدیران انقلابی که صادقانه و مجاهدانه به مردم خدمت می‌کنند، هستند.

حجت‌الاسلام مصلح افزود: ما با تمام وجود از همه مدافعان امنیت اعم از سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و اطلاعات به ویژه از عزیزان جان برکف نیروی انتظامی در مقابله با پدیده‌ها و عوامل فسادسازی که در فضای مجازی و حقیقی، امنیت اخلاقی و روانی مردم ما را تهدید می‌کنند و جامعه مذهبی و انقلابی را نگران کرده است، حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

وی ابراز داشت: از همه نهاد‌های مرتبط به ویژه فرماندار، دادستانی، سپاه، اداره اطلاعات و ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌خواهیم که در جهت حفاظت از امنیت اخلاقی در کنار این نیرو‌های جان برکف باشند و با هماهنگی و هم‌افزایی عرصه را بر اشرار و هنجارشکنان ضدانقلاب تنگ و ناامن کنند.

حجت‌الاسلام مصلح با بیان اینکه در پنج قرن اخیر مساحت ایران از ۳.۵ میلیون کیلومتر مربع به ۱.۷ کــاهش یــافت، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی باوجود هـجوم ابـرقـدرت‌ها یـک وجب هم از خاک کشور به بیگانگان نداد؛ رضاخان بدون یک دقیقه مقاومت، سرزمین ایران را به ارتش‌های متجاوز شوروی، انگلیس و آمریکا تسلیم کرد؛ بحرین استان چهاردهم ایران با بی‌عرضگی محمدرضا پهلوی، تحویل انگلیس شد.

وی افزود: سران کشور‌ها بار‌ها غبطه خود از استقلال بی‌نظیر ایران را ابراز کرده و گفته‌اند که‌ای کاش ماهم می‌توانستیم مثل شما آزادانه حرفمان را بزنیم؛ دو قرن پیش از انقلاب اسلامی نه تن‌ها عزل و نصب وزیران و نخست‌وزیر، حتی عزل و نصب شاه ایران با بیگانگان بود؛ در سال ۱۳۵۶، حقوق مستشاران نظامی آمریکا ۱۷ میلیارد تومان و حقوق کل نظامیان ایران ۱۴ میلیارد بود و آن‌ها بر همه مقدرات مردم حکومت می‌کردند.

حجت‌الاسلام مصلح با اعلام اینکه سفارت آمریکا در تهران با چهار هزار کارمند عملاً اداره تمام امور ایران را در اختیار داشت، عنوان کرد: با وابستگی به اقتصاد جهانی، نمی‌توان به عدالت و رفاه رسید، نتیجه سلطه آمریکا و اسرائیل بر اقتصاد ایران برابر آمار جهانی سال ۵۷ این بود که ۴۹ درصد مردم ایران زیر خط فقر بودند؛ انقلاب اسلامی ننگ کاپیتولاسیون را از چهره ملت ایران پاک کرد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس ایران از اهمیت ویژه و والایی برخوردار بوده و محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هاست و چراغ هدایت دولت و ملت را به دست دارد.

امام جمعه برازجان یادآور شد: مجلس، پایگاه اساسی نظام و مردم و مایه حضور و مشارکت واقعی مردم در تصمیم‌گیری‌ها و مظهر اراده ملی است.

حجت‌الاسلام مصلح درباره قداست، اهمیت و جایگاه حساس و سرنوشت‌ساز مجلس و نقش آن در اصلاح فساد جامعه و کشور و نظارت بر کار‌ها و اصلاح امور و برخورد قاطع و دلسوزانه با مسائل کشور، اظهار کرد: اصول مصرح در قانون اساسی در مورد مجلس، بیانات رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) و بیانیه‌ها و سخنان رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، بهترین دلیل و گواه است.

امام جمعه برازجان ضمن ابلاغ سلام رهبر انقلاب به مردم شریف منطقه، به بیانات ایشان در جمع ائمه جمعه سراسر کشور اشاره کرد و گفت: مردم ایران، مردمی عمیقاً دوست‌داشتنی، مردم ما مردمی بسیار خوب و مؤمن هستند و حتی کسانی که به برخی ظواهر ملتزم عملی نیستند، دلشان با خدا و معانی و مفاهیم معنوی است؛ ضمن این‌که ملتزم نبودن در عمل به نوعی در برخی رفتار‌های همه ما وجود دارد.

حجت‌الاسلام مصلح افزود: وفاداری و آمادگی برای حضور در میدان‌های گوناگون دفاع از ایران و نظام اسلامی در مقابل انواع تهاجم تبلیغاتی، عملی، سیاسی و اقتصادی بدخواهان ویژگی ممتاز مردم است.

وی تاکید کرد: مردم ما در هر موقعیتی که کشور و انقلاب نیاز به دفاع داشته است، با به خیابان آمدن، صبر، شعار و حمایت و حتی با رفتن به میدان جنگ، وفاداری خود را نشان داده‌اند و به همین علت امام بزرگوار قاطعانه می‌فرمود ایمان مردم ما بهتر از ایمان مردم صدر اسلام است.

خطیب جمعه برازجان افزود: امروز دست خدا در مسأله بین‌المللی غزه قابل مشاهده و نمایان است؛ مردم مظلوم و مقتدر غزه توانستند دنیا را تحت تأثیر مبارزات خود قرار دهند و امروز دنیا به این مردم و مبارزان و گروه مقاومت آن‌ها به چشم قهرمان نگاه می‌کند.

حجت‌الاسلام مصلح تصریح کرد: برجسته شدن مظلومیت و در عین حال پیروزی مردم غزه در چشم جهانیان، از آثار و برکات صبر و توکل آنان است؛ در مقابل، امروز کسی در دنیا قائل به پیروزی رژیم غاصب و خبیث صهیونیستی در جنگ نیست و در نظر آحاد مردم دنیا و سیاسیون، این رژیم، موجودی ظالم، بی‌رحم، گرگ خونخوار و شکست خورده و متلاشی است؛ مردم غزه با ایستادگی خود اسلام را در چشم انسان‌های جستجوگر عالم، ترویج و قرآن را محبوب کردند.

وی گفت: یمنی‌ها به مجاری حیاتی رژیم صهیونیستی ضربه وارد کردند و از تهدید آمریکا نترسیدند، چرا که انسان خداترس از غیر خدا نمی‌ترسد و این کار آن‌ها حقاً و انصافاً مصداق جهاد فی سبیل‌الله است.

حجت‌الاسلام مصلح افزود: به اذن پروردگار این مجاهدت‌ها، مقاومت‌ها و فعالیت‌ها تا پیروزی ادامه پیدا کند و خداوند نصرت و یاری خود را شامل همه کسانی کند که در راه مورد رضایت او حرکت می‌کنند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار