پیکر دکتر فرامرز هرمزی، از پژوهشگران پر استناد یک‌درصد برتر دنیا و استاد گروه مهندسی شیمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان در امامزاده علی‌بن جعفر (ع) سمنان به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱ 15 January 2024

به گزارش تابناک سمنان، دکتر  فرامرز هرمزی که روز گذشته (۲۴ دی ماه) در حادثه انفجار و آتش‌سوزی در کارخانه چسب در شهرک صنعتی ایوانکی جان باخت، امروز در آیینی با حضور جمعی از دانشگاهیان در سمنان تشییع و در جوار امامزاده علی‌ بن جعفر (ع) سمنان به خاک سپرده شد.

امروز بعد از نماز مغرب و عشا، مجلس تذکری به یاد این نخبه دانشگاهی در مسجد ولیعصر (عج) سمنان برگزار خواهد شد.

مراسم سوم و هفتم این استاد دانشگاه فردا (سه‌شنبه، ۲۶ دی ماه) در محل مزارش، از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در امامزاده علی‌ بن جعفر (ع) سمنان برگزار خواهد شد.

دکتر هرمزی متولد سال ۱۳۴۷ در گرگان و از اعضای هیأت علمی دانشگاه سمنان بود. او از سال ۱۳۸۱ به‌عنوان عضو هیأت علمی، همکاری خود را با دانشگاه سمنان آغاز کرد و در این سال‌ها در زمینه پژوهشی و علمی بسیار موفق بود.

مرحوم هرمزی استاد دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان بود که در زمینه‌های تحقیقاتی پدیده‌های انتقال به‌ویژه انتقال حرارت جدید مانند نانو سیال، میکرو کانال، جوشش با شار زیاد، مدل‌سازی فرآیندها و پدیده‌ها به‌ویژه با دینامیک سیالات محاسباتی فعالیت داشت.

دکتر هرمزی پنج سال متوالی در فهرست دانشمندان پر استناد یک درصد برتر دنیا بود و شاخص اچ ایندکس وی در پایگاه گوگل اسکالر ۴۴ و میزان استنادات او بیش از ۵۰۰۰ استناد، شاخص اچ ایندکس وی در پایگاه اسکوپوس ۴۲ و بیش از ۴۰۰۰ استناد است و ۱۱۰ عنوان مقاله نمایه‌شده در اسکوپوس دارد.

این دانشمند برجسته که علاوه بر پژوهش و فناوری در حوزه صنعتی و توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان نیز فعال بود، در کنار آموزش‌های تئوری و پژوهشی‌های علمی در حوزه تجاری‌سازی و تبدیل ایده به ثروت نیز بسیار پرتوان بود و دارای کارنامه درخشانی در این زمینه بود.

مدیریت پژوهش و فناوری دانشکده مهندسی، مدیریت پژوهش دانشگاه سمنان، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان، معاونت پردیس علوم و فناوری‌های نوین، ریاست پردیس علوم و فناوری‌های نوین، ریاست دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز و ... از جمله سوابق اجرایی او در مدت فعالیش در دانشگاه سمنان بود. او همچنین نخستین معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع اقتصادی دانشگاه سمنان بود.

دو فرزند دکتر هرمزی در رشته پزشکی مشغول تحصیلند. این استاد دانشگاه سمنان براثر حادثه  انفجار در کارخانه مواد شیمیایی ایوانکی که بامداد ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ رخ داد، درگذشت. در این حادثه یک نفر دیگر نیز کشته شد و سه نفر مجروح شدند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار