اولین نشست تخصصی صنعت حلال در استان اصفهان به همت شرکت نمایشگاه استان اصفهان با هدف هم افزایی بخش های مختلف اعم از غذایی و دارویی که به صورت مجزا در زمینه محصولات با برند حلال فعالیت می کنند، در سالن همایش ها محل دایمی نمایشگاه های استان اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷ 12 January 2024

اولین نشست تخصصی صنعت حلال استان اصفهان در محل نمایشگاه اصفهان برگزار شد

در این جلسه احمدرضا طحانیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، پروفسور رفیق صالح محقق و مشاور در صنعت حلال از کشور مالزی، ابراهیم ابراهیمی مدیرکل حقوقی و امور مجلس سازمان ملی استاندارد، مصطفی دولتیار رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان،احمد شریعتی خزانه دار و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر، علی سرشوقی رئیس هیئت مدیره انجمن کارفرمایان صنایع غذایی اصفهان و جمعی از صاحبنظران داخلی و خارجی در زمینه صنعت حلال از طریق ویدئو کال سخنرانی کردند.

گواهی حلال بیانگر تضمینی است که غذا یا محصولات مطابق با قوانین رژیم غذایی اسلام تهیه و تولید شده است. برای میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان، این قوانین بخش اساسی ایمان و سبک زندگی آنهاست.

گواهی حلال به آنها این اطمینان را می دهد که آنچه مصرف می کنند مطابق با الزامات مذهبی آنها است.

گواهی حلال در حال حاضر نه تنها بین جوامع و کشورهای مسلمان بلکه برای سایر مذاهب و کشورهای غیرمسلمان نیز دارای اعتبار است و نشان دهنده کیفیت و سلامت بالای محصول یا خدمات می باشد. امروزه در بازار مصرف چنانچه مصرف کننده مسلمان یا غیرمسلمان میان محصول با برند حلال و بدون برند حلال حق انتخاب داشته باشد قطعا محصول با برند حلال را برای استفاده انتخاب خواهد کرد. گواهی حلال از چندین جهت به کسب و کارها سود می رساند:
-جذب مصرف کنندگان مسلمان: مصرف کنندگان مسلمان به طور فزاینده ای خواستار محصولات و خدمات حلال هستند. با دریافت گواهی حلال، کسب و کارها می توانند تعهد خود را به رفع نیازهای این بازار مصرف کننده رو به رشد نشان دهند.
-کسب مزیت رقابتی: مصرف کنندگان مسلمان اغلب کسب و کارهای دارای گواهی حلال را قابل اعتمادتر می دانند. این می تواند به کسب و کارها مزیت رقابتی در بازار بدهد.
گسترش دامنه بازار: محصولات و خدمات حلال در سراسر جهان تقاضای بالایی دارند. با دریافت گواهی حلال، کسب و کارها می توانند دامنه بازار خود را گسترش دهند و به مشتریان جدید دست یابند.
شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان نیز مطابق با تحولات جهانی و در راستای تحقق رسالت ذاتی خود در برند سازی، معرفی بازارهای جدید، کمک به توسعه صادرات و تجارت و تسهیل شرایط تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان و ایران در بازارهای بین المللی فعالیت در صنعت حلال را از سال 2005 با برگزاری پاویون ملی ایران در نمایشگاه بین المللی حلال مالزی با برند MIHAS در دستور کار خود قرار داده است. این شرکت به مدت 13 دوره پاویون ملی ایران را در نمایشگاه حلال مالزی برگزار نموده است و طی این مدت با افتخار توانسته است محصولات و خدمات حدود 100 شرکت ایرانی را به بازارهای بین المللی بویژه در منطقه جنوب شرق آسیا معرفی نماید.
با همین نگرش این شرکت با همکاری و همفکری سازمان های مرتبط داخلی و استفاده از تجربیات خارجی اولین نشست حلال را در صنعت حلال برگزار نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار