معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: فشار خون بالا مهم‌ترین عامل بروز بیماری‌های قلبی و عروقی است.
کد خبر: ۱۱۴۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ 14 January 2024

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی شایع‌ترین بیماری غیر واگیر در جهان است و سالانه حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سراسر دنیا به علت بیماری قلبی و عروقی فوت می‌کنند.

وی افزود: فشار خون بالا بیشترین سهم را در بروز حوادث قلبی و عروقی دارد و به تنهایی عامل ۱۳.۵ درصد مرگ‌ها در جهان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: اضافه وزن و چاقی می‌تواند باعث اختلال در چربی‌های خون، افزایش فشار خون و دیابت شود و مطالعات این موارد را نشان داده است.

وی عنوان کرد: تنها با تمرکز و کنترل پنج عامل خطر اضافه وزن، چاقی، فشار خون بالا، کلسترول خون بالا، مصرف دخانیات و دیابت می‌توان از ۵۷.۲ درصد از بیماری‌های قلبی و عروقی در زنان و ۵۲.۶ درصد در مردان جلوگیری کرد.

این مقام مسئول گفت: با شناخت عوامل بیماری و اصلاح شیوه زندگی از قلب خود بهتر مراقبت کنید و با شرکت در پویش ملی سلامت و اندازه‌گیری قند و فشار خون هر چه سریعتر از وضعیت سلامت خود آگاه شوید.

شکیبا بیان کرد: برای شرکت در پویش ملی سلامت باید به مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت سراسر کشور مراجعه کنید و افراد بالای ۱۸ سال با مراجعه به لینکی که به صورت پیامک برای آن‌ها ارسال می‌شود می‌توانند فشارخون یا قندخون ناشتای خود را ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پویش ملی سلامت در فاز نخست تا ۳۱ دی‌ماه امسال ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار