صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان
صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان درگفتگو با تابناک گفت، ظرفیت‌های کشاورزی استان بسیار بالاست، تاکید کرد: اقتصاد گیلان سبز و بر پایه کشاورزی است.
کد خبر: ۱۱۴۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ 14 January 2024

وی پرورش کیوی، زیتون، فندق، برنج، آبزیان و... را از جمله مزیت‌های صادراتی استان گیلان و افزود: امیدواریم با همکاری نهادهای علمی و تحقیقاتی دغدغه تولیدکنندگان و صادرکنندگان و فعالان حوزه کشت و صنعت کیوی را رفع کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تولید ارقام جدید را موجب دستیابی به بازارهای بین‌المللی دانست و عنوان کرد: در کنار بازارپسندی ارقام جدید، بر مقاوم سازی محصول تاکید خواهد شد.

محمدی سازگاری را یکی از مولفه های مهم در معرفی ارقام جدید دانست و بیان کرد: افزایش تولید در واحد سطح و تقویت مقاومت گیاه در برابر آفات و بیماری‌های ویروسی و باکتریایی در دستور کار است؛ همچنین مقاومت در برابر تغییر اقلیم باید لحاظ شود.

وی انبارمانی و نگهداری محصول پس از برداشت را اثرگذار بر صادرات دانست و خاطرنشان کرد: در معرفی ارقام جدید درباره بافت محصول و عطر و طعم آن مطالعه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سه رقم جدید کیوی برای نخستین بار در کشور توسط دکتر محمود قاسم نژاد، استاد گروه باغبانی دانشگاه گیلان به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار