گزارشی از اجراهای نخست جشنواره تئاتر بسیج؛
نخستین اجراهای چهارهمین جشنواره تئاتر بسیج با مضامینی از جنگ و دفاع مقدس، ترورهای ناجوانمردانه و تفاوت نسلی همراه شود و مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ 12 January 2024

به گزارش تابناک رضوی، جشنواره تئاتر بسیج پس از افتتاحیه میزبان سه نمایش شب گذشته، بیستم دی ماه و دو نمایش ابتدای صبح امروز ، بیست و یکم دی ماه در سالن های تئاتر شهر ، حوزه هنری ، تالار اردیبهشت و سالن تئاتر مستقل به علاوه یک اجرای خیابانی شد و به تدریج مخاطبان خود را در شهرمقدس مشهد پیدا کرد.
ادای دینی به شهدای ترور
نخستین اجرای جشنواره با عنوان مراسم به کارگردانی محمدعلی صباغی از شهر مشهد و در تالار اردیبهشت برگزار شد. این نمایش به گفته کارگردان ادای دینی به شهدای ترور از دوران جنگ تحمیلی ، پس از جنگ تا اکنون بود که به نوعی هر یک از کاراکترهای نمایش به این طریق به شهادت رسیده بودند.
وقتی رسومات دست و پای خوشبختی را می بندد
نمایش دوم ثمرگل به کارگردانی عبدالحکیم مشورتی از شهر خواف در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد و به نوعی به رسم و رسومات نادرست و آسیب های ناشی از آن در زمینه ازدواج در شهرها می پرداخت.
و نمایش انتهایی شب گذشته وطن و تن ها به کارگردانی محمدالهی از شهر مشهد در سالن نوری حوزه هنری برگزار شد که در واقع تفاوت نگاه نسل جوان و جدید با جوانان دوران جنگ و جانبازان و شهدا را نشان می داد و آسیب های جنگ را بررسی می کرد.
نخستین نمایش صبح امروز ، عروس کارون به کارگردانی رضا یاوری از زنجان در تالار مستقل مشهد برگزار شد که محتوایش به دوران جنگ تحمیلی در جنوب کشور و علاقه مردم به شهرهایشان می پرداخت.
نمایش آ عاشقانه های دوبازمانده از جنگ تحمیلی به کارگردانی داوود نجفی از خرم دره زنجان نیز در سالن حوزه هنری برگزار و بین علاقه مندان پرمخاطب شد.
اما تنها اجرای خیابانی برگزار شده تاکنون نیز با وجود شرایط ویژه حضور مردم در دریاچه چالی دره در داخل آب اجرا گردید و مردم را به سر صحنه تئاتر محیطی کشاند.
سایر اجراها نیز از عصر بیست و یکم دی ماه در شهر مشهد ادامه خواهد داشت و همه این کارها مورد نظر کارشناسی داوران قرار خواهند گرفت.
آیین اختتامیه جشنواره تئاتر بسیج بیست و چهارم دی ماه در مشهد مقدس برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار