مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد خبر داد:
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد گفت:نخستین نمایشگاه بین المللی صادرات به کشورهای آسیای میانه و افغانستان ،خردادماه سال آینده در مشهد برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵ 11 January 2024

به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد، سعید صیفی با اشاره به ارزش و اهمیت چشمگیری که نمایشگاه ها بر توسعه صنعتی ،انتقال فناوری و چشم انداز اقتصادی دارند، خاطر نشان کرد :امروزه شعار صنعت نمایشگاهی ،توسعه بازار و جهانی سازی است و نمایشگاه ها به عنوان ویترین های اقتصادی هر شهر و استانی نام برده می شوند.
وی که در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی استان که در راستای برگزاری نمایشگاه بین المللی صادرات به کشور های آسیایی میانه و افغانستان و در محل سالن جلسات نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شده بود سخن می گفت ،اضافه کرد: نمایشگاه بین المللی مشهد از قطب های صنعت نمایشگاهی ایران است که از ابتدای سال ۹۸ تا کنون بیش از 200 عنوان نمایشگاهی را برگزار کرده است .
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه ها یکی از موثرترین روش ها برای انجام معاملات و کسب و کار هستند ، افزود: یکی از دلایل اصلی برای حضور شرکت هادر نمایشگاه ها تماس با مشتریان متعدد در یک دوره زمانی کوتاه است و هیچ جایگزینی هم برای تماس رو درو وجود ندارد زیرا نمایشگاه ها ،محرک های قوی برای رشد اقتصاد و صادرات هستند.
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد با بیان اینکه ما تلاش کردیم تا برگزاری نمایشگاه ها در راستای توسعه تولیدات داخلی انجام شود، اظهار داشت : با توجه به نقش نمایشگاه ها در رونق اقتصاد و صادرات غیر نفتی ، این فرصت وجود دارد تا صنایع داخلی با ارائه و نمایش محصولات و خدمات خود در جهت افزایش فروش و در نتیجه رونق مبادلات عمل کنند.
وی اضافه کرد: موقعیت نمایشگاه بین المللی مشهد به گونه ای است که می توان از آن به عنوان دروازه فعالیت های اقتصادی و صادرات به آسیای میانه و افغانستان نام برد.
صیفی با اشاره به اینکه از وظایف شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد ، برگزاری نمایشگاه های داخلی ،خارجی و همچنین اعزام و پذیرش هئیت های تجاری است ، یاد آور شد: خوشبختانه در کنار فعالیت های خوبی که در نمایشگاه بین المللی مشهد انجام شده و در حال پیگیری است، از سال 1400،نمایشگاه بین المللی مشهد ریاست انجمن نمایشگاه های بین المللی ایران را نیز عهده دار است و در این راستا بر اساس پیگیری های صورت گرفته از سازمان توسعه تجارت ایران، مدل جدیدی تعریف شده که بر مبنای آن نمایشگاه های بین المللی صادرات به کشورهای هدف برگزار گردد.
وی اضافه کرد :در راستای این تصمیم طی سال جاری استان زنجان نمایشگاه صادرات به روسیه را برگزار کرد و طی چند روز آینده هم نمایشگاه بین المللی صادرات به پاکستان در بندر چابهار برگزار خواهد شد.
رییس انجمن نمایشگاه های بین المللی ایران خاطر نشان کرد:با توجه به همجواری استان خراسان رضوی و اهمیت و جایگاه این استان ، طی مشورت با دوستانمان در وزرات صمت و سازمان توسعه و تجارت ، بنا شد برای نیمه اول سال 1403 نیز نمایشگاه بین المللی مشهد، میزبان برگزاری اولین نمایشگاه صادرات به آسیای میانه و افغانستان باشد.
صیفی ،آسیای میانه و افغانستان را دارای پتانسیل بسیار بالایی در حوزه های اقتصادی برای کشورمان دانست و افزود: در راستای دیپلماتی اقتصادی کشورمان به ویژه در دولت سیزدهم و تلاش های وزرات امور خارجه طی یکی دوسال گذشته، صادرات غیر نفتی ایران به کشورهای مشترک المنافع و آسیای میانه افزایش یافته است ،به گونه ای که تا پایان فروردین امسال، رشد 50 درصدی صادرات به این کشور ها و قفقاز و روسیه را شاهد بوده ایم.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در بیانه گام دوم انقلاب که بر اساس آن 15 کشور همسایه با جمعیتی حدود 600 میلیون نفر باید در مسائل مختلف و به ویژه اقتصادی مورد توجه قرار گیرند ،گفت: با توجه به جمیع این جهات و نگاه ویژه به عبور از تحریم های یک طرفه و ظالمانه دشمنان، برگزاری نمایشگاه های خارجی را با جدیت پیگیری می کنیم و تلاش داریم نمایشگاه صادرات به آسیای میانه و افغانستان با قوت و قدرت تمام و به صورت ملی در مشهد برگزار گردد.
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد، با بیان اینکه این نمایشگاه کاملا تخصصی برگزار خواهد شد،اظهار داشت :هدف از برگزاری این نمایشگاه بزرگ و مهم ،حضور فعالان اقتصادی که برنامه صادراتی دارند و شرکت های که در حوزه های صادراتی با این کشورها همکاری می کنند می باشد و متناظر با آن نیز فعالان اقتصادی و صادر کنندگان و نیز مسئولان مرتبط از کشورهای آسیای میانه و افغانستان را دعوت می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ایران برای کشورهای مختلف و به ویژه همسایگانش یک فرصت سرمایه گذاری و تجاری محسوب می شود، گفت: گسترش تجارت با کشورهای آسیای میانه و همچنین افغانستان می تواند منافع زیادی برای کشورمان و به ویژه فعالان اقتصادی بخش خصوصی داشته باشد که امید داریم این نمایشگاه با برگزاری موفق خود به واسطه استقبال و همراهی ویژه بخش های دولتی و خصوصی به یکی از نمایشگاه های سر آمد و برند شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد نیز تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار