مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۲ واحد فرآوری سیب‌زمینی در استان اردبیل گفت: این واحدهای تولیدی سبب فرآوری سیب‌زمینی شده و بساط خام فروشی استان اردبیل باید برچیده شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ 08 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل، علیرضا خواجوی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع‌های صنایع غذایی اردبیل اظهار کرد: تعداد ۲ واحد از واحد‌های تولید صنایع غذایی اردبیل در زمینه فرآوری سیب‌زمینی در استان فعالیت دارند.

وی افزود: سالانه در این استان ۸۵۰ هزار تُن سیب زمینی تولید می‌شود که به دلایل مختلف از جمله نبود سردخانه‌های مجهز و کافی اکثرا در انبار‌های سنتی نگهداری می‌شوند که همین امر نیز موجبات ضایعات انباری این محصول را فراهم می‌ساخت.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: با راه‌اندازی این ۲ واحد ضمن جلوگیری از هدر رفت این محصول ارزشمند، زمینه‌های ایجاد اشتغال برای تعداد ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و تعداد ۳۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شده است.

خواجوی تصریح کرد: یکی از راهکار‌ها و رویکرد‌های مدیریتی صنایع تبدیلی و غذایی جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده است که در همین راستا از سرمایه‌گذارانی که مایل به سرمایه‌گذاری در این بخش باشند با جدیت حمایت خواهد شد.

وی ادامه داد: لازمه دستیابی به امنیت غذایی جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی و همچنین گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی در تمامی محصولات استراتژیک و مهم بخصوص سیب‌زمینی است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار