معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت : ۱۵۰ فرصت سرمایه گذاری در این استان در راستای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی شناسایی و معرفی شده است.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 08 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ شهریار عباسی در نشست مجازی کارگروه کار، کرامت با خبرنگاران بیان داشت : یکی از سیاست های کلان دولت و مدیریت استان در ۲ سال گذشته پیگیری جدی در خصوص دیپلماسی مرزی با کشور عراق بوده که در این راستا ۱۲ نشست بین استانداران ایلام و استان‌های همجوار در کشور عراق از جمله واسط، دیاله و میسان برگزار شده است.

وی افزود : پیگیری‌های جدی برای راه‌اندازی  بازارچه‌های چیلات و چنگوله انجام شده اما کشور عراق باید در این خصوص تمایل خود را نشان دهد، همچنین طرح توجیهی بازارچه هلاله شمالی و مهران برای ایجاد بازارچه تجارت چمدانی تهیه و تدوین و به وزارت کشور ارسال شده که در دستور کار شورای اقتصاد قرار دارد.

عباسی ادامه داد : ظرفیت صادرات از گمرک مهران از یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار و به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در طی ۲ سال گذشته خبر داد،

وی خاطرنشان کرد : حجم سرمایه‌گذاری خارجی در این استان بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده و این سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر در حوزه نفت، گاز و تولید آلیاژ "فرتوم تومن منگنز" توسط سرمایه‌گذار چینی و در حوزه نوشیدنی‌های انرژی‌زا در استان بوده است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام اظهار داشت : بر این اساس فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران در دسترس قرار دارد و از طریق اتاق‌های بازرگانی می توانند با توجه به ظرفیت‌های استان و بسته‌های حمایتی که پیش بینی شده نسبت به سرمایه‌گذاری در این استان اقدام کنند.

وی گفت : حضور سرمایه‌گذار چینی در شهرستان ملکشاهی برای تولید آلیاژ "فرتوم تومن منگنز" و حضور هلدینگ شستا برای سرمایه‌گذاری در طرح کاغذ سنگی در استان از جمله این نوع سرمایه‌گذاری در استان بوده است./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار