رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: طی یک سال گذشته ۲۱ هزار تن انواع محصولات تولید شده در مجتمع‌ها و واحد‌های گلخانه‌ای این استان تولید و به کشور‌های خارجی صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳ 07 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، نوبخت اژدری اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد محصولات تولیدی در گلخانه‌های استان اردبیل به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، عراق و روسیه صادر شده است.

وی با اشاره به اشتغال یک هزار و ۷۰۰ نفر در واحد‌های گلخانه‌ای استان افزود: تاکنون ۱۷۶ هکتار از ۷۵۰ هکتار گلخانه واگذار شده به سرمایه‌گذاران در استان به مرحله تولید محصول رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل مجموع سطح گلخانه‌های قابل واگذاری در استان اردبیل را یک هزار و ۷۰۴ هکتار و در قالب هفت شهرک گلخانه‌ای اعلام کرد و گفت: چندین گلخانه در سطح ۲۴۰ هکتار از شهرک‌های گلخانه‌ای استان نیز با پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۷۰ درصد در دست اجرا است.

اژدری ادامه داد: همچنین ایجاد ۴۵۰ هکتار گلخانه نیز در مرحله مطالعات قرار دارد و با توجه به سرمایه‌گذاری انجام شده، در صورت وارد شدن همه این اراضی به مرحله تولید، یک میلیون تن به مجموع تولیدات کشاورزی استان اردبیل افزوده می‌شود.

وی عمده محصولات تولیدی در واحد‌های گلخانه‌ای استان اردبیل را گوجه فرنگی، خیار، بادمجان و فلفل رنگی اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل هزینه بالای سازه‌های گلخانه‌ای را از جمله مهم‌ترین مشکلات توسعه گلخانه‌ها در این استان ذکر کرد و گفت: برای حل این مساله، دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و شرکت‌های خارجی در خصوص طراحی سازه‌های گلخانه‌ای مناسب با آب و هوای استان و با هزینه احداث پایین ضروری است.

اژدری مجموع تسهیلات بانکی مورد نیاز مجتمع‌های گلخانه‌ای در حال احداث این استان را هفت هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط موجود در پرداخت تسهیلات، امسال یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به این بخش پرداخت شد.

وی کسب رتبه نخست کشوری در توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در سطح کشور و توسعه و بهره‌برداری از ۶۰ هکتار گلخانه با اشتغال‌زایی مستقیم بالای ۵۰۰ نفر طی ۹ ماهه سال جاری را از جمله توفیقات جهاد کشاورزی استان اردبیل در این بخش ذکر کرد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار