مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان‌جنوبی از اجرای طرح هادی در 300 روستای استان توسط گروه‌های جهادی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ 03 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی امروز در کارگروه ایجاد هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر اجرای طرح‌های بسیج سازندگی بیان داشت: برپایی اردو‌های جهادی از یادگار‌های سردار سلیمانی است که با حضور وی در سیل خوزستان فرهنگ سازی در این خصوص انجام شد.

وی با بیان این که با سازمان بسیج سازندگی در استان در سه حوزه همکاری داریم، افزود: علاوه بر اجرای بعضی از پروژه‌ها از محل اعتبارات تملک دارایی، در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و پشتیبانی از گروه‌های جهادی با این سازمان در استان همکاری می‌کنیم.

به گفته وی اجرای پروژه‌ها در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) از امسال در استان شروع شده و حجم پروژه‌ها و اعتبارات مورد نظر برای انجام آن‌ها قابل توجه است.

معاون استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم سهم خراسان جنوبی از اعتبارات محرومیت زدایی افزایش یابد تا عقب ماندگی‌های گذشته جبران شود.

عباس زاده تأکید کرد: تقویت، حمایت و پشتیبانی از گروه‌های جهادی یکی از موارد مهمی است که به طور جدی باید توسط دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد تا با بهره گیری از روحیه جهادی و فرهنگ سازی در این زمینه، کار‌های مورد نظر انجام شود.

وی با بیان اینکه در انجام کار‌ها توسط گروه‌های جهادی باید ضوابط و مقررات اداری رعایت شوند، تصریح کرد: حل بسیاری از مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف، با حمایت و پشتیبانی از گروه‌های جهادی امکان پذیر است.

به گفته وی سازمان بسیج سازندگی متولی برگزاری اردو‌های جهادی است و مصادیق حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی از گروه‌های جهادی هر چه زودتر باید مشخص شوند تا با تصویب آن‌ها در این کارگروه، از ظرفیت‌های مردمی برای اجرای پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف بهره گرفته شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: دولت ما را مکلف به پشتیبانی از گروه‌های جهادی کرده لذا ساختار مناسبی در این خصوص باید مشخص شود.

عباس زاده متذکر شد: در جلسه آینده این کارگروه باید مصادیق پشتیبانی دستگاه‌ها از گروه‌های جهادی ارائه شود و آخرین گزارش از اقدامات قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و پشتیبانی از گروه‌های جهادی نیز در دستور کار همه جلسات این کارگروه قرار گیرد.

اجرای طرح هادی ۳۰۰ روستای توسط گروه‌های جهادی

سید حسین هاشمی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: طرح هادی ۳۰۰ روستای استان با هماهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توسط گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

وی افزود: گروه‌های جهادی درون و برون استانی باید با تأیید سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی در روستا‌ها حضور پیدا کنند.

مدیرکل روستایی استانداری خاطر نشان کرد: سازمان بسیج سازندگی استان، بانک اطلاعاتی گروه‌های جهادی را تهیه کرده است.

هاشمی ادامه داد:دستگاه‌های اجرایی باید پروژه‌های خود را بر اساس تخصصی که هر یک از گروه‌های جهادی دارند، به آن‌ها واگذار کنند.

به گفته وی؛ مشکلات ویژه‌ای که در بعضی از روستا‌ها وجود دارد، در سفر‌های استاندار به بخش‌ها باید مطرح گردد تا برای حل آن‌ها تصمیم گیری شود.

وی از تکلیف استان برای برگزاری یک نمایشگاه ملی و یک نمایشگاه استانی هم خبر داد.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار