مسوولان آمریکایی می‌گویند، گروه خراسان که شاخه‌ای از القاعده و جبهه النصره در سوریه محسوب می‌شود، به طور ویژه تلاش خود را بر ضربه زدن به منافع آمریکا و غرب در خارج از سوریه متمرکز کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 19 October 2015
به گزارش تابناک تبریز ، وزارت دفاع آمریکا امروز (یکشنبه) اعلام کرد سنافی النصر، که در حمله هوایی پانزدهم ماه جاری میلادی در سوریه کشته شده همان فرمانده گروه موسوم به "خراسان" است.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، مسوولان آمریکایی می‌گویند، گروه خراسان که شاخه‌ای از القاعده و جبهه النصره در سوریه محسوب می‌شود، به طور ویژه تلاش خود را بر ضربه زدن به منافع آمریکا و غرب در خارج از سوریه متمرکز کرده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز شنبه اعلام کرده بود که در یک حمله هوایی در شمال سوریه برخی رهبران النصره از جمله سنافی النصر، از فرماندهان سعودی این گروه را از پای درآورده است.

به دنبال انتشار این خبر پنتاگون امروز(یکشنبه) تایید کرد که سنافی النصر فرمانده گروه خراسان بوده و در حمله هوایی ائتلاف تحت رهبری واشنگتن کشته شده است.
ایسنا

مسئولان امنیتی آمریکا ادعا می‌کنند که گروه خراسان -ظاهرا این نام را نهادهای اطلاعاتی آمریکا بر این گروه گذاشته‌اند- متشکل از حدود ۵۰ شبه نظامی زبده القاعده از کشورهای افغانستان، پاکستان، شمال آفریقا و چچن است که هدف اصلی آنها ضربه زدن به آمریکا و اعضای ناتوست.

بنا بر این ادعا، گروه خراسان در داخل سوریه فعالیت نظامی ندارد و تمرکز خود را بر جذب نیرو در داخل آمریکا یا مهاجران غیر عربی که برای جنگ به سوریه رفته‌اند، گذاشته تا این افراد را برای انجام عملیات در داخل مرزهای آمریکا و اتحادیه اروپا به این کشورها بفرستد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :