سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: پروژه ساخت کتابخانه سراب‌قامیش سنندج که از سال ۹۰ کلنگ‌زنی شده است ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۱۱۴۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸ 01 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، معصومه حسنی‌خونسار پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه ساخت کتابخانه عمومی روستای سراب‌قامیش اظهار کرد: کلنگ احداث کتابخانه عمومی روستای سراب قامیش از سال ۱۳۹۰ زده شده و مجری اجرای طرح اداره کل راه و شهرسازی است.

وی بیان کرد: این پروژه دارای ۸۴۰ مترمربع مساحت و ۳۲۰ مترمربع زیربنا است که با تکیمل و تجهیز آن، بخشی از نیاز‌های فرهنگی روستای سراب‌قامیش به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی مرتفع می‌شود.

حسنی‌خونسار با اشاره به فعالیت ۱۶ باب کتابخانه عمومی روستایی در استان کردستان، تصریح کرد: از این تعداد بیشترین تعداد در شهرستان‌های سنندج و کامیاران قراردارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با بیان اینکه کردستان یک استان فرهنگی است و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نیز در سفر تاریخی خود بر فرهنگی بودن این استان تاکید داشتند، عنوان کرد: از این رو توسعه شاخص‌های کتابخوانی به عنوان بخش مهمی از فرهنگ باید مورد توجه جدی متولیان امر باشد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان توسعه کتابخانه‌های عمومی را نیازمند حمایت مسوولان دانست و افزود: کتابخانه‌های عمومی از مهم‌ترین ارکان توسعه فرهنگی در کشور هستند که باید بیش از پیش مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

وی با اشاره به فعالیت ۵۴ باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کردستان، یادآوری کرد: هم‌اکنون بالغ بر ۹۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است و علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این مراکز فرهنگی از آن‌ها بهره‌مند شوند.

حسنی خونسار زیربنای کتابخانه‌های عمومی کردستان را ۲۴ هزار و ۳۰۰ مترمربع ذکر و اضافه کرد: هم‌اکنون نزدیک به ۵۲ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار