معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: باید زیرساخت های لازم در استان فراهم شود و تصمیم جدی استان برای احیا و تولید نان کامل به منظور جلوگیری و پیشگیری از بیماری‌های متعدد انجام شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵ 01 January 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ شهریار عباسی  در نشست شورای آرد و نان استان ایلام اظهار کرد: اهمیت نان کامل و نقش آن رویکرد جدیدی است که باعث شده کمیسیون اصل نود مجلس مصوبه ای ابلاغ کند که نان کامل تولید شود.

وی با بیان اینکه رویکرد ما در استان تولید نان کامل در راستای حفظ سلامت شهروندان است، گفت: باید زیرساخت های لازم در استان فراهم شود و تصمیم جدی استان برای احیا و تولید نان کامل به منظور جلوگیری و پیشگیری از بیماری‌های متعدد انجام شود.

عباسی تاکید کرد: طرح نان کامل با هدف ارتقا کیفیت نان، جلوگیری از ضایعات و از همه مهمتر حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از بیماریهای غیرواگیر و گوارشی که به دلیل استفاده از نان سفید ایجاد شده، باید در فرهنگ مصرف مردم قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با تاکید بر ارائه آموزش های لازم به نانوایی های سطح استان، افزود: برای نانوایی ها حتما مشوق تعیین و بررسی لازم برای تعیین قیمت جدید برای واحدهایی که نان کامل تولید می کنند، انجام شود.

وی از صدا و سیما و اصحاب رسانه و از همه ظرفیت های فضای مجازی برای ترغیب مردم به مصرف این نوع نانها تاکید کرد.

عباسی از فرمانداران خواست بحث رعایت سقف سهمیه آرد را مد نظر قرار دهند و گفت: اگر واحدهای نانوایی با کسر سهمیه بی دلیل مواجه می شوند فقط یکبار از محل شناور سازی می شود به این واحدها کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر واحدهای نانوایی، نان با کیفیت به مردم ارائه می دهند باید تشویق شوند، گفت: عشایر و ساکنان مناطق روستایی لازم است که در سامانه مدیریت یکپارچه آرد برای دریافت آرد ثبت نام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: فقط افراد و واحدهایی که در سامانه یکپارچه آرد ثبت نام کرده اند، می توانند از سهمیه آرد برخوردار باشند.

عباسی تصریح کرد: ثبت نام جمعیت عشایری و روستایی همه شهرستان ها، برای اختصاص سهمیه آرد باید ظرف مدت ۱۰ روزه انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: کمیته آرد و نان استان با کمک اداره کل صنعت، معدن و تجارت، قیمت همه نان های تولید شده در استان را مشخص و اعلام کنند.

عباسی با انتقاد از اینکه نان در برخی نانوایی های آزادپز با قیمت بالایی عرضه می شود، بر فعالسازی میز خدمت نان در محل فرمانداری ها تاکید کرد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار