در پي وقوع چندين فقره کلاهبرداري با انتشار آگهي‌هاي تبليغاتي خريد و فروش خودرو در سايت ‌هايي مانند ديوار و شيپور و جلب اعتماد مشتريان، مبالغي را به ‌عنوان هزينه ثبت‌نام از آن‌ها اخذ کرده و پس از دريافت وجه، ديگر پاسخگو نبوده و با اين روش از آنان کلاهبرداري مي کردند.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۹ 01 January 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 10/09/1402 تقدیم حضور می گردد.

---------------------------------

کلاهبرداري در پوشش خريد و فروش خودرو در سايت هاي ديوار و شيپور 

سرهنگ "محمود کلواني" فرمانده انتظامي شهرستان "گلوگاه" از دستگيري کلاهبردار مجازي در پوشش خريد و فروش خودرو در سايت هاي ديوار و شيپور خبر داد.

سرهنگ "محمود کلواني" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس با اعلام اين خبر، بيان داشت: افزايش روز افزون استفاده کنندگان از فضاي مجازي و سايت هاي خريد و فروش، اين فرصت را به سودجويان داده است تا بتوانند در بستر اينترنت اعمال مجرمانه خود را  به ثمر رسانده و از کاربران اينترنت، کلاهبرداري کنند.

وي تصريح کرد: در پي وقوع چندين فقره کلاهبرداري با انتشار آگهي‌هاي تبليغاتي خريد و فروش خودرو در سايت ‌هايي مانند ديوار و شيپور و جلب اعتماد مشتريان، مبالغي را به ‌عنوان هزينه ثبت‌نام از آن‌ها اخذ کرده و پس از دريافت وجه، ديگر پاسخگو نبوده و با اين روش از آنان  کلاهبرداري مي کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه، اظهار کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي و فني، متهم به کلاهبرداري که در اين فقره بيش از 100ميليون تومان به جيب زده بود، شناسايي و با هماهنگي قضائي دستگير شدند. 

سرهنگ کلواني از استرداد وجه کلاهبرداري شده به مالباختگان خبر داد و افزود: متهم که اهل يکي از استان هاي شمال شرق کشور است پس از دستگيري با تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد. 

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه به شهروندان توصيه کرد: در صورت مواجهه با چنين تبليغاتي، قبل از واريز هرگونه وجه، ابتدا آدرس و هويت انتشار دهنده آگهي را مورد بررسي و قرار داده و پس از اطمينان از صحت و سقم موضوع، اقدام کنند.

---------------------------------

انهدام باند سارقان خودرو و محتويات داخل خودرو در "چالوس"

سرهنگ محسن سليماني فرمانده انتظامي شهرستان چالوس از دستگيري باند سارقان خودرو و داخل خودرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "محسن سليماني " در تشريح  اين خبر، بيان داشت : در پي وقوع چندين فقره سرقت خودرو و سرقت داخل خودرو، موضوع به طور ويژه در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت .

وي تصريح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي 2 متهم به سرقت را شناسايي و با هماهنگي قضائي در عملياتي ضربتي و غافلگيرانه دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس، اظهار کرد: متهمان در تحقيقات پليس 3 فقره سرقت خودرو و سرقت محتويات داخل خودرو اعتراف کردند و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند.

سرهنگ سليماني به شهروندان توصيه کرد: خودروهاي خود را مجهز به وسايل ايمني از جمله دزدگير و قفل فرمان کنند و از قرار دادن وسايل گرانقيمت و با ارزش در داخل خودرو و پارک آن در اماکن خلوت و تاريک جدا خودداري کنند.

---------------------------------

انهدام باند شرکت هاي هرمي در تنکابن

سرهنگ بهادر ديلمي فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از انهدام باند کلاهبرداري شرکت هاي هرمي خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري  پليس، سرهنگ "بهادر ديلمي " در تشريح اين خبر، بيان داشت : در پي کسب خبري مبني بر فعاليت يک شرکت هرمي در اين شهرستان ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن، افزود: ماموران کلانتري 14 پس از بررسي هاي همه جانبه و اقدامات اطلاعاتي موفق به شناسايي محل اختفاي متهمان در شهر "شيرود" شدند.

سرهنگ ديلمي، تصريح کرد: اين افراد که در قالب يک باند 13 نفره از استان هاي مختلف کشور اقدام به تبليغ و عضوگيري براي يکي از شرکت هاي هرمي مي کردند در عملياتي غافلگيرانه دستگير شدند.

وي همچنين، اظهار داشت: متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند و موضوع در دست بررسي است.

---------------------------------

دستبند پليس بر دستان اراذل و اوباش در "سيمرغ"

سرهنگ حسين اسدي فرمانده انتظامي شهرستان سيمرغ از بازداشت 2 اراذل و اوباش خبر داد . 


سرهنگ " حسين اسدي" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، بيان داشت: در پي مراجعه تعدادي از شهروندان به پليس و طرح شکايت مبني بر حضور و فعاليت مجرمانه اراذل و اوباش که اقدام به نزاع و درگيري دسته جمعي و ايجاد رعب و وحشت در بين شهروندان مي کردند، موضوع در دستور کار پليس امنيت عمومي قرار گرفت.

وي افزود: با انجام اقدامات پليسي، محل اختفاء اراذل و اوباش، شناسايي و پس از هماهنگي قضائي متهمان دستگير شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان سيمرغ، تصريح کرد: در اين راستا 2 متهم دستگير شدند و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل  مرجع  قضايي شدند.

سرهنگ اسدي، اظهار کرد: پليس با اشراف کامل اطلاعاتي با هرگونه اعمال مجرمانه و مخلان نظم و امنيت عمومي برابر قانون قاطعانه برخورد خواهد کرد.

---------------------------------

کشف 5 تن چوب جنگلي قاچاق از 2 وانت نيسان آبي در ساري

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامي شهرستان ساري از کشف 5 تن چوب جنگلي قاچاق از 2 خودروي وانت نيسان آبي خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" با اعلام اين خبر، اظهار داشت : در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده هاي جنگلي، ماموران يگان امداد اين فرماندهي حين انجام ماموريت و گشت زني به 2 خودروي وانت نيسان حامل چوب مشکوک شدند.

وي افزود: ماموران در اقدامي سريع و غافلگيرانه خودروي مورد نظر را متوقف کردند و در بازرسي از آنها موفق شدند، 5 تن چوب جنگلي قاچاق را که از مناطق جنگلي به صورت غير مجاز برداشت شده بود را به همراه يک اره موتوري، کشف کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري، تصريح کرد: در اين خصوص 2 متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند و محصولات مکشوفه به اداره منابع طبيعي شهرستان ساري تحويل شد.

سرهنگ حسن زاده در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلي به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.

 ---------------------------------

برداشت غير مجاز اسکيمري از حساب بانکي 300 شهروند در "بهشهر"

سرهنگ علي اکبر قلي پور فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از بازداشت 2 متهم به برداشت غير مجاز از حساب بانکي 300 شهروند با شيوه اسکيمري به ارزش 30 ميليارد ريال خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ"علي اکبر قلي پور" در تشريح اين خبر ، بيان داشت : در پي ارجاع چند فقره پرونده برداشت غيرمجاز از حساب شهروندان به پليس فتا اين فرماندهي، بررسي موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت.

وي افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و فني و تحقيقات از مالباختگان دريافتند، تراکنش کارت بانکي همه مالباختگان از يک دستگاه کارتخوان متعلق به يک واحد صنفي بوده است .

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر، تصريح کرد: در ادامه تحقيقات، کارآگاهان و کارشناسان پليس فتا 2 متصدي يک واحد صنفي را به اتهام استفاده از دستگاه اسکيمر و برداشت غيرمجاز از حساب بانکي افراد شناسايي و دستگير کردند.

وي اظهار داشت: متهمان در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس به بزه انتسابي و کپي کارت بانکي 300 شهروند و برداشت غيرمجاز از حساب آنان داشتند به ارزش 30 ميليارد ريال اقرار کردند.

سرهنگ قلي پور افزود: متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و با قرار صادره روانه زندان شدند .

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر به شهروندان توصيه کرد: در هنگام خريد با کارت بانکي حتما رمز کارت را خودشان وارد کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سريعاً از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

---------------------------------

دستگيري عامل ايجاد ناامني و مزاحمت در سواحل" نور "

سرهنگ احمد اميني فرمانده انتظامي شهرستان نور از دستگيري يکي از عاملان ايجاد ناامني در سواحل آن شهرستان خبر داد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ  " احمد اميني" با اعلام اين خبر، بيان داشت :در پي کسب خبري مبني بر اقدامات مجرمانه فردي در يکي از سواحل شهرستان نور که باعث ايجاد نگراني براي شهروندان شده بود، بررسي موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت.

 وي افزود: ماموران پليس با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي، متهم را شناسايي و با هماهنگي قضائي در عملياتي ضربتي و غافلگيرانه  دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان نور، تصريح کرد: متهم پس از دستگيري به اتهام اخلال در نظم و امنيت عمومي، تحويل مرجع قضائي شد.

سرهنگ اميني در خاتمه ضمن قدرداني از همکاري و حمايت دستگاه قضائي از پليس در برخورد با مخلان نظم و امنيت عمومي، گفت: پليس در برخورد با عاملان ايجاد ناامني مصمم است و اجازه جولان به اين افراد را نخواهد داد.

---------------------------------

سرقت 10 تن نهاده دامي در شهرستان" نکا " 

سرهنگ قاسم عزيزي فرمانده انتظامي شهرستان نکا از شناسايي و دستگيري کارگر و2مالخر يک مرغداري به اتهام سرقت 10 تن نهاده دامي در آن واحد توليدي خبر داد .

سرهنگ " قاسم عزيزي " در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري پليس، گفت: در پي مراجعه متصدي يکي از واحدهاي توليد مرغ در شهرستان نکا مبني بر سرقت نهاده هاي دامي، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان نکا، تصريح کرد: در اجراي اين ماموريت، ماموران پليس آگاهي با بررسي هاي همه جانبه و اقدامات اطلاعاتي به يکي از کارگران مشکوک شدند.

سرهنگ عزيزي، اظهار داشت: در ادامه تحقيقات و بازجويي از مظنون به سرقت ، وي در مواجهه با شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشود و به سرقت 10 تن نهاده دامي به ارزش 2 ميليارد ريال اعتراف کرد

وي اضافه کرد: در اين خصوص 2 متهم مالخر نيز در جريان رسيدگي به اين پرونده شناسايي و پس از دستگيري به همراه متهم طي حکم صادره از مرجع قضائي روانه زندان شدند .

سرهنگ عزيزي به متصديان واحدهاي توليدي و خدماتي سطح استان توصيه کرد: ضمن خودداري از بکارگيري افراد ناشناس و مشکوک، حتما محل فعاليت خود را به تجهيزات ايمني و دوربين هاي مداربسته مجهز کنند .

---------------------------------

دستگيري سارق سيم برق در شهرستان "محمودآباد" 

سرهنگ محمود حسين زاده فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از دستگيري سارق حرفه اي سيم کابل برق و اعتراف به 9 فقره سرقت خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "محمود حسين زاده" با اعلام اين خبر، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت سيم کابل برق و تخريب خطوط انتقال برق در " بخش سرخرود" ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت.

وي ادامه داد: افسران تجسس بخش انتظامي سرخرود با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي، موفق شدند، سارق را شناسايي و در  عمليات غافلگيرانه دستگير کنند.

فرمانده انتظامي محمودآباد، تصريح کرد: اين سارق حرفه اي در بازجويي هاي به عمل آمده به 9 فقره سرقت سيم کابل در سطح شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ حسين زاده، تصريح کرد: متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني، تحويل مرجع قضائي شد

---------------------------------

کشف بيش از 10 هزار نخ سيگار و تنباکوي قاچاق در" آمل"

سرهنگ حسين کيان مهر سرپرست انتظامي شهرستان آمل از کشف بيش از10 هزار نخ سيگار و تنباکو قاچاق خبر داد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "حسين کيان مهر" در تشريح اين خبر، بيان داشت: در اجراي طرح مبارزه با پديده شوم قاچاق، ماموران انتظامي اين فرماندهي با مشارکت دستگاه هاي اجرايي براي بازديد و بازرسي از واحد هاي صنفي به سطح شهر اعزام شدند.

وي افزود: ماموران کلانتري 12 در بازرسي از يک واحد صنفي موفق به کشف 10 هزار نخ سيگار و 100 پاکت تنباکوي قاچاق و فاقد مجوز قانوني شدند.

سرپرست انتظامي آمل ضمن تقدير از همکاري و تعامل خوب مردم با پليس، خاطر نشان کرد: در اين رابطه يک متهم دستگير و به مرجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ کيانمهر در پايان خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا يکي از وظايف ذاتي پليس بوده و پليس به صورت شبانه روزي آماده دريافت اخبار و اطلاعات از طريق شماره تلفن 110 است. .

---------------------------------

پذيرش مسئوليت

اگر از همان ابتداي زندگي مشترک ،مسئوليت ها و وظايف تان را تعيين و تقسيم نکنيد تاپايان عمر بايد با اشفتگي ،انتظارات بر اورده نشده وبا تنش زندگي کنيد.

خيلي مهم است که از همان ابتداي زندگي مشترک مشخص کنيد که هر کدام از شما چه وظايفي در زندگي داريد چطور بايد به همديگر کمک کنيد ،در امدها ي خانم و اقا چطور در زندگي صرف يا پس انداز شود،مسئوليت رسيدگي به امور خانه چطور تقسيم شود و...

تکليفتان را با اين ها مشخص کنيد تا بعد ها ،احساس نکنيد که يکي از شما بيش از حد مسئوليت به دوش گرفته و ديگري بيش از حد سرويس گيرنده است.اين تقسيم مسئوليت ،نه تنها در مقام حرف که در عمل هم بايد رعايت شود.

زماني که مسئوليت پذيري يکي از زوجين بيشتر از ديگري باشد طرف مقابل به وظايف خود عمل نمي کند مثلا وقتي مردي مي بيند همسرش تمام کارها را انجام مي دهد کم کم  از زير بار مسئوليت شانه خالي و سعي مي کند تا جايي که امکانش هست تمام کارها را به همسر خود واگذار کند.

بنابراين زن ها نبايد همه کارها را به عهده بگيرند .گاهي اوقات زن يا مرد هميشه ،تمام وظايف يکديگر را انجام مي دهند چون فکر مي کنند طرف مقابل شان به درستي نمي تواند آن کار را انجام دهد معمولا اين نوع زندگي ها به جابه جايي نقش هاي زن و شوهر منجر مي شود.

براي مثال ،ممکن است مردي به زنش بگويد ،تو که کار مي کني ،در آمد هم داري بايد اجاره خانه را تقبل کني.

يکي از نکاتي که در ارتباط با مسئوليت طرفين بايد رعايت شود ،اين است که مواظب باشيم کمک ما در ذهن همسرمان ،جابه جايي نقش تلقي نشود.

در يک رابطه زناشويي پايدار هر دو طرف در بيان عقايد خود آزاد هستند و براي حفظ رابطه خود مجبور به سرکوب عقايد و افکار خود نيستند.

رابطه شما نبايد مانند باري سنگين بر دوشتان باشد که زندگي را براي شما تيره و تار کند .بلکه بايد به شما احساس زندگي بدهدشما نبايد قرباني عشق باشيد .

بلکه بايد در کمال آزادي آنگونه که خودتان مي خواهيد احساس و رفتار کنيد.زندگي مشترک عرصه کمال است ،نه صحنه پيکار.

بنابراين در رفع بحران ها مانند يک تن واحد عمل کنيد يار و ياور هم باشيد کوشش نکنيد به ديگري تسلط يابيد با هم و در کنار هم باشيد نه رو در روي هم!سعي کنيد به قول (ابرهام مزلو)از (من واقعي) بگذريد تا به (ماي واقعي) برسيد.

اشتباه بيشتر افراد در روابط ،هنگام حل مشکلات مي خواهند خودشون ثابت کنند فراموش مي کنند مشکل را حل کنند.

تفاوت هاي زن ومرد را بشناسيد تا در زندگي به مشکل بر خورد نکيند.بهترين هديه به همسر شناخت و اگاهي نسبت به تفاوتها ي زن و مرد و رفتارهاي متناسب با ان تفاوت هاست.

باشناخت اين تفاوت ها ديوارهاي رنجش و بي اعتمادي فرو مي ريزد چرا که همه ي کشمکش  ها و رنجش ها ناشي از عدم درک يکديگر مي باشد.

زن و مرد نه تنها در روابطشان با يکديگر متفاوتند بلکه در فکر کردن،احساسات،ادراک ،عکس العمل نشان دادن ،عشق،خواسته ها،نيازها،و قدر داني کردن با يکديگر متفاوتند.

هر صبح در بازار دنيا به خوشبختي چوب حراج مي زنند اينکه ما قدم بر نمي داريم و قيمت پيشنهاد نمي کنيم داستان ديگريست خوشبختي پيدا کردن نيست بدست اوردني ست.

تهيه کننده: کارمند "نرگس رضازاده" مشاوره و مددکاري اجتماعي کلانتري 12 بابلسر 

 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار