مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان جزئیات ابلاغ اعتبار طرح مهم احداث خط انتقال آب سد فینسک را در استان سمنان تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۴۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴ 28 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، محسن عسکری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به اخذ مجوز کمیسیون ماده 23 طرح خط انتقال آب از فینسک به شهرهای مرکزی استان سمنان اظهار کرد: بر اساس این مجوز و مکاتبه رسمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به وزارت نیرو متعاقب ابلاغیه تخصیص آب سد فینسک، مصوبه اجرای طرح خط انتقال آب از فینسک به شهرستان‌های مرکزی استان سمنان، موضوع کمیسیون ماده 23 قانون الحاق 2 ابلاغ شد.

وی افزود: بر این اساس، تاریخ شروع عملیات اجرایی سال 1403 با برآورد 12 هزار و 830 میلیارد ریال و برای مدت پنج سال لحاظ شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به وقوع خشکسالی‌های پی‌درپی در استان سمنان ابراز امیدواری کرد تا با پیگیری تأمین اعتبار به‌موقع و هم‌زمان با اجرای سد، عملیات آبرسانی نیز به انجام برسد.

عسکری افزود: از مهم‌ترین دغدغه‌های وزارت نیرو، تأمین آب شرب بوده و امید است با اجرای این طرح، بخشی از نیاز آب شرب سمنان، مهدی‌شهر، سرخه، شهمیرزاد، درجزین و روستاهای متصل به شبکه شرب شهری سمنان بر اساس تخصیص آب ابلاغی در زمان اوج مصرف در ماه‌های گرم سال تأمین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به اینکه انجام کارهای بزرگ نیازمند حمایت و همیاری همه مسؤولان و مردم شریف استان است، از حمایت‌های ویژه استاندار سمنان، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، اصحاب رسانه و همه مردم گران‌قدر استان سمنان تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سد فینسک در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال شرقی شهر سمنان و در شهرستان مهدیشهر استان سمنان در حال احداث است.

هدف از احداث این سد، تأمین ۷.۵ میلیون مترمکعب آب شرب و بهداشتی شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه است.

سد فینسک، یک سد خاکی با هسته رُسی بوده و ارتفاع سد از بستر رودخانه ۵۷ متر و طول تاج سد ۴۱۱ متر است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار